19 травня 2005 р. Консорціум недержавних аналітичних центрів презентував аналітичну доповідь
20 травня, 2005 р.
*** У складі Консорціуму - Інституту економічних досліджень та політичних консультацій, Інститут конкурентного суспільства, Міжнародний центр перспективних досліджень, Фонд "Європа - XXI", Центр політико-правових реформ, Центру ринкових реформ та Центр Разумкова.
Дія влади: запровадження прозорості, відкритості в діяльності виконавчої влади, розширення участі громадянського суспільства у процесах державного управління
Позитив: а) Кабінет Міністрів заявив про “прозорість і публічність діяльності Уряду та виконавчої влади в
цілому”, про те, що “всі рішення, зміст яких не стосується безпеки держави, нормативно-правові акти..., інформація про витрачання державних коштів повинні бути доступні всім громадянам, у тому числі через Інтернет”, про “практику публічного діалогу членів Уряду з громадськістю з питань реалізації державної політики у відповідній сфері”. За словами Віце-прем’єр-міністра Р.Безсмертного, “влада повинна стати якісно іншою - максимально публічною та такою, що наділена мінімальними контрольними функціями”;
б) Постанова КМУ “Про запровадження моніторингу результатів діяльності Кабінету Міністрів України та Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій” №263 від 6 квітня 2005р. передбачає здійснення моніторингу результатів діяльності Уряду, органів виконавчої влади з метою оцінки їх роботи із забезпечення соціально)економічного розвитку України.
Метою моніторингу є “проведення аналізу відповідності напрямів розвитку національної економіки та соціальної сфери пріоритетам Програми діяльності Кабінету Міністрів України та його завданням на поточний рік” та оцінка результатів діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади в розрізі галузей національної економіки та
сфер діяльності”.
Негатив: а) Уряд порушує свої декларації - при прийнятті змін до Державного бюджету на 2005р. не лише громадськість не мала можливість ознайомитися з положеннями цього документа, але й народні депутати, які голосували за нього. Це суперечить заявленим у Програмі діяльності Уряду намірам про “впровадження міжнародних стандартів прозорості бюджетного процесу та звітності про результати виконання бюджету, забезпечення їх доступності для суспільства та інвесторів(Бюджетна політика)”;
б) велика кількість нормативних документів Президента, що виходять із грифом “Опублікуванню не підлягає” (станом на 5 травня 2005р. - 40 указів Президента України).
|