Наша сторінка на Facebook Наша сторінка у Twitter Наш канал Youtube
підписатися на новини
Email
підписатись
відписатись

Quicks: Креативний мобільний застосунок для відеомонтажу
Мобільний додаток Slibe для веб - дизайнерів
Газета Нова Доба - видання про Київ і столичну область

 

 НОВИНИ


Представники ЄС в Україні висловлюють оптимізм напередодні самміту.

24 листопада, 2005 р.

    Менш ніж за два тижні до самміту Україна – ЄС, який відбудеться 1 грудня в Києві, представники Європейського Союзу заохочують Україну до подальших реформ, які дозволили б їй посісти своє місце в європейському співтоваристві. Зокрема, Голова Представництва Європейської Комісії в Україні посол Ієн Боуг відзначає, що ряду позитивних змін уже досягнуто. “Ми хотіли б відзначити відкриття переговорів про спрощення візового режиму, заплановане до початку самміту”, – заявив пан Боуг. Він також висловив сподівання, що процес ухвалення рішення щодо надання Україні статусу країни з ринковою економікою просунеться далеко вперед або ж дане питання взагалі буде остаточно вирішене. На самміті також буде відзначено значний прогрес у співпраці в енергетичній галузі, яка є життєво важливою для обох сторін. Також планується підписання угод щодо програми “ГАЛІЛЕО” та у сфері цивільної авіації.
    За словами пана посла, “що стосується торгових питань, то ми підтримуємо заявку щодо входження до Світової організації торгівлі, яку подала Україна, і сподіваємося, що це станеться у найближчому майбутньому. Коли це станеться, ЄС розпочне переговори про створення зони вільної торгівлі. Зі своєї сторони ЄС розпочав відповідні підготовчі дослідження, – стверджує пан Боуг. – На майбутнє ми заохочуємо Україну і надалі рухатися шляхом реформ, який вона обрала для себе, та який утворює суттєву складову Плану дій. Європейська Комісія і надалі підтримуватиме цей процес за допомогою збільшення фінансування в рамках Програми ТАСІС (100 млн. євро у 2006 році) для підтримки інституційної, правової та адміністративної реформ, приватного сектору та економічного розвитку, а також надання допомоги у вирішенні питань, пов’язаних із соціальними наслідками перехідного періоду.”Великобританія, яка тепер головує в ЄС, теж заохочує Україну зміцнити успіхи останнього часу. Надзвичайний та повноважний ! посол Ве ликобританії в Україні Роберт Брінклі наголошує: “ЄС буде уважно слідкувати за розвитком ситуації під час кампанії перед парламентськими виборами у березні 2006 року. Для України це можливість продемонструвати якості, які підтвердять, що вона є демократичною європейською країною.” Підвищення рівня свободи та урізноманітнення засобів масової інформації в Україні, на думку пана Брінклі, є важливим досягненням, і Великобританія вітає прогрес України у цій сфері протягом минулого року; однак тепер необхідно посилити та закріпити цей успіх. За словами пана посла, вкрай важливою є участь України у врегулюванні таких міжнародних проблем, як конфлікт у Молдові, зокрема, у рамках місії з моніторингу українсько-молдавського кордону, початок роботи якої збігається із початком роботи самміту.Пані Сіґрід Берка, Тимчасова повірена у справах Австрійського посольства, вважає, що під час головування Австрії в ЄС Україна займатиме чільне місце у процесі реалізації Європейської політики сусідства. У першій половині 2006 року буде здійснено аналіз впровадження Плану дій Україна-ЄС. Також заплановано проведення засідання Ради з питань співробітництва між Україною та ЄС на міністерському рівні. Наступні конкренті кроки на шляху України до ЄС – надання статусу країни з ринковою економікою та створення зони вільної торгівлі після вступу до СОТ, і Австрія щиро підтримує ці кроки. “В залежності від прогресу, якого буде досягнуто під час головування Великобританії, Австрія готова працювати у напрямку швидкого укладення з Україною угод про спрощення візового режиму та реадімісію. Австрія рішуче налаштована використати можливості свого головування для подальшого розвитку тісних і динамічних відносин між Україною та ЄС”, – твердить пані повірена. (За інф. Представництва Європейської Комісії в Україні, Молдові та Білорусі (www.delukr.cec.eu.int)
    Незабаром відкриється Прикордонна місія ЄС в Республіці Молдова та Україні. У церемонії відкриття в Одесі 30! листопа да візьмуть участь Верховний представник ЄС із спільної зовнішньої політики і політики безпеки Хав’єр Солана та Комісар ЄС з питань зовнішніх стосунків і Європейської політики сусідства Беніта Ферреро-Вальднер. Місія, шлях до відкриття якої відкрило підписання Меморандуму про взаєморозуміння між Комісаром Ферреро-Вальднер, міністрами закордонних справ Молдови та України, налічуватиме 69 співробітників ЄС і сприятиме зміцненню спроможності прикордонних і митних служб України та Молдови. Особлива увага приділятиметься забезпеченню оборони спільного кордону між двома державами і митного контролю, особливо на ділянці Придністров’я. Очікується, що посилення співпраці між прикордонниками двох країн сприятиме створенню позитивного клімату для врегулювання конфлікту в Придністров’ї. Фінансування перших шести місяців роботи Місії в обсязі 4 млн. євро буде надано в рамках програми Механізму швидкого реагування Єврокомісії, що здійснюватиметься ПРООН. Протягом наступних 18 місяців фінансування забезпечуватиме програма ТАСІС. Місія тісно співпрацюватиме з посиленою командою Спеціального представника ЄС у Молдові, посла Адріана Якобовіца де Шегеда. (За інф. Представництва Європейської Комісії в Україні, Молдові та Білорусі (www.delukr.cec.eu.int)
    Македонія стукає у двері ЄС. Через чотири роки після виникнення прямої загрози громадянської війни в Македонії Європейський Союз відчинив двері для цієї колишньої югославської республіки як для країни-кандидата. Македонія, що звернулася до ЄС у березні 2004 року, є “стабільною демократією та функціонує як багатоетнічна держава”, і на “ґрунті цих значних досягнень” Комісія рекомендувала 25 членам ЄС прийняти її кандидатом. Дати офіційного початку переговорів не було повідомлено, але македонський прем’єр Владо Буцковський заявив, що це рішення – “квиток в один кінець”, до повного членства в ЄС. Уповноважений ЄС із зовнішньої політики та з питань безпеки Хав’єр Солана також висловив підтримку нам! ірам Мак едонії. Для подальшого поступу в цьому напрямку країни - члени ЄС мають одностайно проголосувати за початок переговорів із Македонією на самміті в середині грудня. Європейська Комісія відслідковуватиме досягнення Македонії на шляху до ЄС і повідомить про них у звіті наприкінці 2006 року. (http://europa.eu.int/newsletter/index_en.htm)
    Європа святкує 50-ту річницю свого прапора. 16 листопада ЄС традиційно відзначає день Європейського прапора, обраного Радою Європи у 1955 році з-поміж різноманітних варіантів. Вперше Євросоюз офіційно використав цей прапор у 1986 році як символ своїх установ і водночас – усієї Європи. Кількість золотих зірок у колі на блакитному тлі ніколи не змінюється: їх завжди 12, що має символізувати єдність. Зараз цей прапор став головно символом європейської ідентичності. З нагоди ювілейної річниці лідери європейських інституцій зібралися в штаб-квартирі Ради Європи у Страсбурзі. На церемонії за участі найвищих європейських посадовців було піднято Європейський Прапор. Після цього за т.зв. “Європейським палацом” діти утворили дванадцять зірок на велетенському прапорі 46 на 25 метрів посеред газону – він став найбільшим у світі і потрапив до Книги рекордів Ґіннеса. (http://press.coe.int/cp/2005/615a(2005).htm)
    Всесвітній самміт інформаційного суспільства: ЄС проголошує свободу слова інструментом подолання „цифрового розриву”. Всесвітній самміт інформаційного суспільства – це офіційний самміт ООН на рівні глав держав і глав урядів, започаткований за ініціативою Міжнародного союзу з телекомунікацій і підтриманий Генеральною Асамблеєю ООН в 2001 р. У ході Першого етапу самміту, який відбувся у Женеві 10-12 грудня 2003 року, було ухвалено політичну Декларацію принципів та План дій, що складають основу всесвітнього підходу до розвитку інформаційного суспільства. Роботу другого етапу Всесвітнього са! мміту ін формаційного суспільства у Тунісі 16-18 листопада було присвячено перетворенню політичних декларацій у дії, зокрема - питання електронного уряду, фінансування доступу до Інтернет у країнах, що розвиваються, та обговоренню реалізації принципів самміту. Зокрема, Євросоюз наголосив на ролі інформаційних технологій у забезпеченні економічного зростання у добу цифрових технологій і запропонував Рамкову програму з досліджень та розвитку і Програму з конкурентоспроможності та інновацій. (http://www.eu2005.gov.uk)
    Ініціатива прозорості: інформацію відкрито для всіх. Нова “Ініціатива прозорості” відкриє всім європейцям інформацію про те, як Європейська Комісія розподіляє спільні кошти. Започаткована Колегією Комісарів, Ініціатива підготує „Зелену книгу” – аналітичний дискусійний документ, що слугує своєрідною відкритою трибуною для широкого обговорення важливих питань діяльності ЄС та проектів політик ЄС. Саме тому, Зелена книга має на меті стимулювати громадське обговорення необхідності запровадження зрозумілої зацікавленим сторонам політики ЄС і стане базою для прозорої дискусії між інститутами Євросоюзу, урядами держав-членів і громадянським суспільством. Очікується, що Ініціатива дасть змогу відповісти на запитання, що спонукають громадян Європи повсякчас звертатися до Брюсселя: хто користується фондами Євросоюзу, чи є вагомим вплив лобі на ухвалення рішень, за якими правилами діють європейські інституції, розподіляючи кошти тощо.
    Впродовж 2006 року учасники Ініціативи будуть консультуватися з громадянським суспільством та неурядовими організаціями щодо того, як вдосконалити прозорість розподілу і використання коштів ЄС. Водночас Європейська Комісія продовжить свій поступ у справі прозорості, вживаючи конкретних заходів для поліпшення відкритості до громадян Європейського Союзу. Головний ве! б-портал Комісії невдовзі відкриє доступ до інформації про кінцевих одержувачів допомоги ЄС. (http://europa.eu.int/newsletter/index_en.htm)
    Нові стратегії для європейської молоді. Документ, підписаний Європейською Комісією та Європейським соціально-економічним комітетом, відкриє простір для нових діалогів між ЄС та його громадянами, і передусім – молоддю. Угоду було підписано у ході проведеного 7-8 листопада цими двома інституціями форумі “Подолання розриву: як поєднати Європу та її громадян”. У вільній та розкутій атмосфері понад 200 учасників з Європейських інституцій, ЗМІ та громадянського суспільства розглядали питання: як зблизити Європу та її молодь? Чи треба вивчати європейські справи в школах? Який «месидж» має бути при цьому скерований до учнів? Яка роль і відповідальність медіа? У численних семінарах взяли участь такі визначні для ЄС політичні особи, як віце-президент Комісії з питань комунікації та міжінституційних відносин Марґо Валльштрьом. “Саме на цій ділянці Європа як політичний проект має вдосконалити свою діяльність і дати громадянам відчуття того, що вони володіють ЄС” – сказала пані Валльштрьом. Підписано документ та рекомендації Форуму до майбутньої комунікаційної стратегії ЄС. (http://europa.eu.int/newsletter/index_en.htm)
    Європейський ринок електроенергії не досить прозорий. Країни-члени ЄС повинні запровадити заходи, які зробили б їх ринок відкритішим, відповідно до директив ЄС з політики в питаннях газу та електроенергетики. Комісія і далі тиснутиме на країни - члени ЄС з тим, щоб вони впровадили заходи для досягнення вищого рівня зростання конкурентності в Європі, – попередив Комісар з питань енергетики Андріс Пібальґс. – Якщо ж цього не станеться, ми вимагатимемо суворіших дій.” Більшої прозорості ринку електроенергії вимагає звіт про внутрішній ринок енергії, оприлюднений Європейською Комісі! єю 15 ли стопада. Звіт свідчить, що міжнаціональна конкуренція всередині ЄС ще не настільки розвинена, щоб забезпечувати споживачам справжню альтернативу до національних постачальників. Якщо ринок енергії кепсько функціонує, то це головним чином через те, що країни-члени надто неквапно запроваджують директиви ЄС з енергетики. Багато з них запізнювалися на різні терміни, аж до року, дехто досі не зробив цього, дехто ж винайшов “мінімімалістський” підхід до запровадження цих директив. Тому Єврокомісія в червні 2005 року була змушена позиватися до 6 країн у Європейському суді юстиції. (http://europa.eu.int/newsletter/index_en.htm)
    Обсяги промислового виробництва у зоні євро дещо скоротилися. Виробництво промислової продукції у країнах євро-зони зменшилося у вересні на 0,4% проти серпня, коли мало місце зростання 0,8% (після 0,1% у липні). Тим часом виробництво у 25 країнах, які є членами Європейського Союзу, у вересні залишалося стабільним. Про це 17 листопада повідомило статистичне управління ЄС – Євростат. Якщо в Естонії, Литві, Данії та Угорщині було зафіксовано потужне зростання на рівні від 2,5% (Угорщина) до 5,2% (Литва) і 8,4% (Естонія), то в таких країнах, як Люксембург, Італія чи Іспанія були наявні ознаки спаду виробництва. Найбільшим воно стало в Ірландії – - 9,5%. Втім, порівняно з минулим роком невелике зростання виробництва у Європейському Союзі все-таки помітне. (http://www.europa.eu.int/) Осінні прогнози Єврокомісії: промисловість зростатиме. Після того як негативні тенденції першого півріччя було загалом мінімалізовано, зростання економічної активності у Європейському Союзі в 2005 році сягне приблизно 1,5%, зберігаючи потенціал для зростання на 2,1% у наступному році і на 2,4% – у 2007-му. За три роки ЄС планує створити шість мільйонів нових робочих міс! ць, що д озволить значно скоротити рівень безробіття. Інфляція також поступово зменшуватиметься. “Зараз ми перебуваємо в добрих умовах, щоб використати сприятливі світові тенденції. Постійне скорочення рівня безробіття та повернення економічної впевненості, як ми очікуємо, сприятимуть інвестиціям та добрим корпоративним прибуткам”, – повідомив Хоакін Альмунія, Комісар з економічної та монетарної політики. Загальний приріст обсягу інвестицій в економіку країн ЄС очікують на рівні 3% за наступні два роки, тоді як рівень безробіття зменшиться з 9% до 8,1%.
    (http://europa.eu.int)
    Нові плани щодо пенсійного забезпечення в ЄС. З 2008 року громадяни ЄС зможуть змінювати роботу та емігрувати без втрати своєї трудової пенсії. Така головна ідея проекту директиви з мобільності пенсійних прав, який представила Європейська Комісія. “Якщо ми хочемо, щоб працівники були мобільнішими й гнучкішими, ми не можемо карати їх в разі зміни роботи, – сказав Владімір Шпідла, Комісар із зайнятості, соціальних справ та рівних можливостей. – Пенсійні права мусять бути цілком рухомими.” Отже, проект директиви ЄС розроблено, щоб усунути перешкоди на шляху мобільності всередині країн-членів і між ними, спричинені теперішніми схемами нарахування пенсій. В 15 країнах, що складають ядро ЄС, третина працівників змінюють роботу кожні 5 років, а 9% робітників – щороку. Для порівняння: теперішня система нарахування пенсій завдає збитків 95% працівників у Нідерландах, 43% працівників у Великобританії, 10% працівників у Франції і 0,6% працівників у Польщі. (http://europa.eu.int/newsletter/index_en.htm)
    Реформи систем освіти треба прискорити. Члени ЄС повинні пришвидшити поступ реформ у галузі своїх систем освіти і навчання, інакше наступне покоління зустрінеться з со! ціальним виключенням і дезінтеграцією. Такого висновку дійшла Європейська Комісія. Питання надзвичайно актуальне. Поки ЄС бере курс на збільшення кількості випускників із математики, природничих наук і техніки, замалого прогресу було досягнуто у справі кваліфікації та конкурентноздатності. Понад 80 мільйонів низькокваліфікованих робітників залишаються на ринках праці. “Рівень державних і приватних інвестицій в освіту та навчання все ще недостатній для того, щоб завершити потрібні реформи відповідно до Лісабонської стратегії”, – сказав Комісар із освіти, навчання, культури та багатомовності Ян Фіґель. Щоб заохотити країни – члени ЄС, Європейська Комісія ухвалила проект рекомендацій, що виділяє ключові навички, які кожен європеєць повинен мати, щоб бути успішним у суспільстві, що ґрунтується на інформації. Серед восьми ключових навичок було визначено такі: спілкування рідною мовою; спілкування іноземними мовами; базові навички з математики, природничих наук і технологій; навички роботи з цифровою технікою; вміння навчатися; міжособистісні, міжкультурні, громадянські та соціальні навички; знання культури. (http://europa.eu.int/newsletter/index_en.htm)
    Пріоритети освіти, молоді і культури на порядку денному ЄС. 14-15 листопада у Брюсселі відбулася зустріч Ради ЄС „Освіта, молодь, культура”. Подібні зустрічі відбуваються двічі на рік за участю 25 міністрів освіти, молоді та культури країн – членів ЄС, Європейського комісара з питань освіти, навчання, культури та багатомовності та Комісара з питань інформаційного суспільства та ЗМІ. У ході зустрічі міністри підтримали часткову (за виключенням питань бюджету)політичну угоду щодо нової програми ЄС у галузі культури, міжкультурного діалогу та культурних обмінів на 2007-2013 роки. Нова програма має прийти на зміну програмі Erasmus, що добігає кінця в 2006 році. Міністри також узгодили загальні підходи (до врахування позицій членів Європарламенту)та обговорили пропозиції Єврок! омісії щ одо скоординованих дій задля сприяння покращенню доступу до культурних ресурсів, посиленню конкурентоспроможності трудових ресурсів, особливо молоді. (http://www.eu2005.gov.uk/servlet/Front?pagename=OpenMarket/Xcelerate/ShowPage&c=Page&cid=1107293391098&a=Karticle&aid=1115136361461)
    ЄС проти шахраїв. Поки призупинився процес ратифікації Європейської Конституції і запровадження передбаченої нею посада Європейського Прокурора досі не функціонує, ЄС намагається знайти ефективні способи боротьби з шахрайством на національному рівні. Шахраювання при сплаті ПДВ та загалом як явище в сільському господарстві та комерції було основним питанням конференції прокурорів з усієї Європи, яку організувало Європейське управління боротьби з шахрайством (OLAF) у Брюсселі 17-18 листопада. Понад 70 експертів-правників з 27 країн Європи обговорили практичні аспекти своїх розслідувань. Конференція висвітила дві головні теми: шахрайство у сфері торгівлі і шахрайство при сплаті ПДВ. І якщо антидемпінгові заходи – головна зброя проти нечесної конкуренції у сфері торгівлі, то приховування ПДВ тісно пов’язане із організованою злочинністю, тероризмом і відмиванням грошей, дійшли висновку учасники конференції. (http://europa.eu.int)
    Міжнародна федерація журналістів та Європейське управління у справах боротьби з шахрайством проголошують зміцнення взаємної довіри. Прозорість, відкритість та ефективні комунікації є ключовими у запобіганні шахрайству та побудові чистого суспільства, заявили лідери спільноти журналістів і слідчі Європейського управління у справах боротьби з шахрайством (OLAF), що взяли участь у дискусії, організованій у Брюсселі Міжнародною федерацією журналістів та Європейським управлінням у справах боротьби з шахрайством. Учасниками семінару стали прес-секретарі та спеціалісти з комунікацій управлін! ь – парт нерів OLAF у країнах ЄС та країнах-кандидатах. Від імені Єврокомісії її віце-президент Сіім Каллас, Комісар з питань політики протидії шахрайству, наголосив на необхідності прозорості публічних інституцій. Учасники семінару домовилися про продовження дебатів і проведення подібних заходів принаймні раз на рік не лише на рівні ЄС, але й на національному рівні у співпраці з місцевими організаціями журналістів заради кращого взаємного розуміння професійних прав і обов’язків та більш успішної протидії злочинності і шахрайству.
    (http://europa.eu.int/rapid/pressReleasesAction.do?reference=OLAF/05/16&format=HTML&aged=0&language=EN&guiLanguage=en)
    ЄС висловлює занепокоєння щодо обмеження діяльності ЗМІ у Білорусі. Про це йдеться у заяві, оприлюдненій ЄС 17 листопада з приводу виключення низки незалежних білоруських видань, зокрема, газет „Народна воля”, „Салідарнастсь” та „Згода”, з каталогу підписки „Бєлпошти”, що може суттєво вплинути на розповсюдження цих газет у 2006 році. „Ми переконані, що це - ще один засіб, спрямований на обмеження доступу до вільних і незалежних ЗМІ”, зазначається у заяві. Попри неодноразові спроби міжнародної спільноти, насамперед ОБСЄ та ЄС, сприяти забезпеченню свободи преси в Бєларусі, ситуація ЗМІ в країні погіршується. (http://www.eu2005.gov.uk/servlet/Front?pagename=OpenMarket/Xcelerate/ShowPage&c=Page&cid=1107293561746&a=KArticle&aid=1131976206212)
    Рада ЄС ухвалила спільну позицію щодо запровадження обмежувальних заходів щодо в’їзду на територію ЄС низки посадових осіб органів внутрішніх справ та сил безпеки Узбекистану, безпосередньо причетних до застосування сили в Андижані у травні цього року та до перешкоджання у проведенні незалежного розслідування. ЄС також висловився за накладення ембарго на експорт озброєнь, військової техніки та інших засобів, що можуть бути використані для подавлення внутрішнього спротиву в країні. Обмежувальні заходи запр! оваджуют ься терміном на один рік і можуть бути відмінені у разі забезпечення справедливого правосуддя щодо звинувачуваних в організації масових протестів, відмови від переслідування опозиції та сприяння влади Узбекистану в проведенні незалежного міжнародного розслідування. Серед осіб, яким тимчасово закрити в’їзд до країн – членів ЄС – міністр внутрішніх справ Узбекистану Закірджан Алматов, міністр оборони Кадир Гуламов, глава Національної служби безпеки Узбекистану Рустам Іноятов та низки високопоставлених військових.
    Коментуючи рішення ЄС, Верховний представник ЄС із спільної зовнішньої політики і політики безпеки Хав’єр Солана висловив „глибоку стурбованість” ходом суду над 15 учасниками подій в Андіжані і заявив, що суд „далеко не відповідав міжнародним стандартам, необхідним для забезпечення вільного і справедливого судового процесу”. При цьому, зазначив пан Солана, „ми жодним чином не наблизились до правди, а відтак – потреба незалежного розслідування залишається”. (http://ue.eu.int/, http://ue.eu.int/)
    Створено Поліцейську Місію ЄС на Палестинських територіях. В рамках Європейської політики безпеки і оборони Рада ЄС прийняла рішення про створення EUPOL-COPPS, метою якої є сприяння довготерміновим реформам і забезпечення ефективної охорони правопорядку у Палестинській Автономії. Місія, розрахована на три роки, зосередиться на наданні допомоги у реалізації Плану розвитку цивільної поліції Палестини та системи кримінальної юстиції. Місія тісно співпрацюватиме з програмами ЄС щодо інституційного розвитку та іншими міжнародними програмами у сфері безпеки та правової реформи. (http://ue.eu.int/ueDocs/cms_Data/docs/pressData/en/misc/86932.pdf)
    Демократичні механізми, закладені положеннями Європейської Конституції можуть бути запроваджені ще до її остаточної! ратифік ації. Попри те, що процес ухвалення угоди про Європейську Конституцію стоїть на місці, окремі її положення, які можуть суттєво полегшити процес прийняття рішень і життя звичайних громадян, можуть бути запроваджено вже найближчим часом. Президент Комітету регіонів Європейської Комісії Петер Штрауб закликав ЄС негайно і не зважаючи на процес ратифікації Конституції запровадити ряд демократичних гарантій, що містяться у Конституційній угоді, прийняття якої уповільнилося після невдалих референдумів у Франції та Голландії. Презентуючи власну ініціативу з цього питання на пленарній сесії Комітету 16 листопада в Брюсселі, пан Штрауб зазначив, що запровадження таких заходів зараз може зробити “вирішальний внесок у посилення громадської впевненості” у Європі, і водночас допомогти подолати скептицизм, висловлений на невдалих голосуваннях цього літа. Мета цих заходів – забезпечити координацію (“принцип підпорядкування”) під час прийняття рішень на місцевому рівні і на рівні ЄС. Президент Штрауб, який одночасно очолює регіональний парламент землі Баден-Вюртемберґ у Німеччині, підкреслив, що місцеві та регіональні уряди відповідають за впровадження понад 70% законів ЄС. Більшість із них вимагали попередніх консультацій та узгодження з точкою зору урядів до безпосереднього прийняття, сказав пан Штрауб. Його думка, схвалена членами Комітету, закликає Європейську Комісію, Європарламент, Раду Міністрів та національні й регіональні парламенти створити “реальну культуру співпраці в об’єднанні”, щоб забезпечити ефективність прийняття рішень у ЄС та їх максимальну наближеність до потреб громадян.
    Конституційна угода визнає роль і повноваження місцевих і регіональних урядів. Вона вимагає, щоб Комісія широко консультувалася з ними перед законодавчими пропозиціями, враховувала вплив своїх дій на місцеві особливості і доступ до фінансових та адміністративних тягарів, які закон може потягти за собою. Згідно до Конституції, Комітет Регіонів матиме право оскаржувати законопроекти в Європейському Суді ! Юстиції за порушення підпорядкувальності, якщо ЄС ухвалюватиме закони, які мали б приймати регіони.
    Тим часом, як повідомляють європейські мас-медіа, новий німецький уряд планує використати своє головування у 2007 році, щоб відновити процес ратифікації Європейської Конституції, згідно з коаліційною угодою, підписаною між Християнсько-демократичним союзом та Соціал-демократичною партією Німеччини. Ця угода має прокласти шлях до нового коаліційного уряду, що його очолить лідер ХДС Анґела Меркель уже цього місяця. Поки конституційна угода не набрала чинності, уряд Меркель також пропонує запровадити окремі аспекти угоди вже зараз. Партії ХДС та СДПН закликають підтримати “систему раннього попередження”, яка, незалежно від прийняття чи не прийняття всієї конституції як такої, дає національним парламентам повноваження блокувати законопроекти ЄС на ранній стадії. Партії зазначають, що “не треба змінювати угоду” для такого кроку. Механізм “раннього попередження” в конституції, який часто називають “жовтою карткою”, спрямовано на посилення ваги національних парламентів у процесі ухвалення рішень. Відповідно до нього, виконавчий орган ЄС, Європейська Комісія, має переглянути законодавчу пропозицію, якщо принаймні третина національних парламентів надіслали “обґрунтовані заперечення”, які свідчать: пропозиція виходить поза компетенцію Комісії. (http://www.cor.eu.int/)
    Нова політика для малих та середніх підприємств. Останні досягнення Європейської Комісії уможливили запровадження єдиної політики ЄС для малого та середнього бізнесу. Днями Єврокомісія оголосила про рішення, що забезпечуватиме значно більш систематичні консультації та співпрацю з власниками цих підприємств, щоб залучити їх до процесу визначення політики на ранній стадії, забезпечити їх пріоритетну участь у цьому процесі – з відповідною користю для самих підприємств. Європейська Комісія пропонує включити цей принцип у політику ЄС як на є! вропейсь кому, так і на національному рівні, зробивши її справді дружньою до малого та середнього бізнесу. Зокрема, Європейська Комісія зобов’язалася спростити регулювання та забезпечити узгодження нових законопроектів із динамікою зростання малих підприємств та їх інноваційним потенціалом та розвивати більш регулярний і структурований діалог з власниками невеликих підприємств, покликаний подолати інформаційну прірву між європейськими інституціями та бізнесом.
    Європейська Комісія пропонує набір заходів у п’ятьох сферах: розвитку підприємництва і бізнесових навичок, вдосконалення доступу до ринків, скорочення бюрократії, поліпшення потенціалу зростання, посилення діалогу та консультацій з власниками. Мета ЄС – розвивати успішне підприємництво та вдосконалювати ринкове середовище для малого та середнього бізнесу, дозволити йому зреалізувати свій потенціал і відповісти на виклики сучасної економіки, заснованої на інформації. Європейська хартія малого бізнесу закликає країн-членів та Єврокомісію підтримати невеликі підприємства і поліпшити середовище, в якому вони оперують. Головним інструментом ЄС є Багаторічна програма бізнесу та підприємництва на 2001-2005 роки, яка визначає політику ЄС у даній галузі, а також можливості для малого бізнесу одержувати допомогу з фондів ЄС.
    Продовжуючи схвалену навесні 2003 року стратегію, Комісія оприлюднила План дій для бізнесу, який визначає структуру п’ятьох ключових сфер на майбутнє. Інші ініціативи, запропоновані Комісією нещодавно, стосуються, зокрема, обміну вдалим досвідом. Особливу увагу звернено на такі категорії, як жінки-підприємці, молоді підприємці та підприємці з-поміж етнічних меншин. (http://europa.eu.int/)
    Анонси подій у ЄС на 21 – 27 листопада
    22 листопада, вівторок – у Брюсселі відбудеться засідання Комітету з питань сільського господарства та рибальства
    24! листопа да, четвер – у Лондоні підведуть підсумки програми для студентів “Еразмус”
    27 листопада, неділя – почне роботу ювілейний самміт Барселонського процесу, що стосується співпраці між ЄС та країнами Середземноморського регіону
    http://press.coe.int/
    Детальніша інформація – завжди на Порталі Європейського Союзу http://europa.eu.int та сайтах Президентства Великобританії у ЄС (http://www.eu2005.gov.uk), Представництва Європейської Комісії в Україні, Молдові та Бєларусі (www.delukr.cec.eu.int),


Яким суспільним інституціям ви довіряєте найбільше?
Президенту
Верховній раді
Уряду
органам місцевого самоврядування
Армії
Поліції
Цекрві
Громадським організаціям
Волонтерам
Нікому не довіряю