Наша сторінка на Facebook Наша сторінка у Twitter Наш канал Youtube
підписатися на новини
Email
підписатись
відписатись

БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ІНТЕГРО
Фонд Країна Добродій
Газета Нова Доба - видання про Київ і столичну область
Парламентський клуб НУО
Українська гельсинська спілка з прав людини
Портал Громадський простір

 

 НОВИНИ


Соціальної реклами обмаль, так вважають 95% опитаних експертів

3 червня, 2004 р.

    *** Громадська організація «Демократичне коло» на замовлення Інституту політики з 15 по 25 травня 2004 року провела експертне опитування 23 фахівців у сфері виробництва й розміщення реклами, експертів аналітичних центрів, наукових і громадських організацій, а також державних службовців.
    
    Як повідомляє Інститут Політики, 45% експертів вважають вплив реклами як значний, а ще 40% – як середній. Фактично вони визнають, що реклама діє як могутній «соціалізатор», прищеплюючи настанови, смаки, способи орієнтації у світі речей, продуктів та послуг. До того ж існують шари населення, що сприймають рекламу некритично, як інформацію надійну й достовірну. У наявності таких шарів не сумніваються 65% опитаних експертів. Як і в усьому світі найчуттєвіші до реклами в Україні домогосподарки (30% опитаних експертів), діти (20%) і пенсіонери (20%), тобто так звані вимушені споживачі практично всієї реклами, а не тільки адресованих власне їм рекламних повідомлень.
    
    На запитання про те, чи є агресивною реклама в Україні ствердно відповіли більшість експертів (55%). Але, на їхню думку, елементи насильства, жорстокості, приниження людської гідності присутні в рекламі епізодично (60%), або ж відсутні цілком – так вважають 25% експертів. У той же час реклама насичена елементами еротики. На їхню надмірність указали 35% експертів, а 55% вважають, що їхня присутність є помірною. Експерти не зійшлися в думці щодо характеру впливу на найуразливішу частину рекламної аудиторії – на дітей. 30% думають, начебто сучасна реклама впливає негативно, 25% – що позитивно, а ще 35% не змогли точно установити характер впливу.
    
    Набагато більш одностайні вони були у визначенні ступеня дефіциту соціальної реклами в Україні, тобто реклами здорового способу життя, охорони навколишнього середовища, боротьби з поширенням Сніду, проти зловживання палінням та алкоголем. 95% експертів указали на її недостатність. Водночас вони відзначали потребу в розширенні ринку соціальної реклами за рахунок таких тем та сюжетів, як подолання бідності, безпека життя, поширення лібералізму й толерантності, підвищення народжуваності, соціального захисту від безробіття, розвиток добродійності.
    
    У цілому державні органи налагодили контроль за розповсюдженням реклами. Тільки Національна рада з телебачення та радіомовлення не справляється, на думку експертів, із здійсненням контролю – як незадовільну її роботу оцінили 50% опитаних (задовільно – 20%). Добре і задовільно працюють Держспоживстандарт (50% експертів) і Антимонопольний комітет (50% експертів), місцеві державні організації (35%), органи місцевого самоврядування (35%).


Чи вважаєте ви за необхідне реформувати ООН?
Так
Ні
ООН потрібно ліквідувати, а не реформувати