Наша сторінка на Facebook Наша сторінка у Twitter Наш канал Youtube
підписатися на новини
Email
підписатись
відписатись

ІСАР «Єднання»
Ресурсний центр ГУРТ
ГО Громадянська палата міста Києва
Журнал
Коаліція ГО Покоління демократичних перетворень
Парламентський клуб НУО
Українська гельсинська спілка з прав людини
Портал Громадський простір

 

 ТЕЛЕСЦЕНАРІЇ


Львів. Середня школа №65. Молодіжні дебати (телесценарій)

   
    Шапка
    Ролики:
    ВМЗ Права людини (підклеїти цей текст до дитячих мультиків) соціальна реклама
    *Діти мають право на особисте життя
    *Діти мають право на родинну оселю
    ВМЗ Права людини, чи виконуються вони?”
    Анонс: Сьогодні в програмі
    Автор З/К: Сьогодні в програмі –
    далі вибрати головні думки по 3-5 секунд, кожного з хлопців (нарізка).
    на кінці (анонсу)
    Отож ласкаво просимо у світ дебатів!
    ПЕРЕБИВКА ПРАВОЧИН
    Автор - З/К Порядність перевіряється владою. Відома формула. Піднявся ще на один щабель кар’єри та зберіг при цьому свої колишні людські якості – отже, випробування витримав. Це зрозуміло всім. Але серед нас далеко не всі начальники – переважна більшість все ж ходить під чиїмось началом. Втім майже всі ми - доросле населення – є батьками. І маємо при цьому більше влади над нашими дітьми, аніж наші керівники над нами усіма. Адже начальство ще можна змінити, якою сумною б не була картина на ринку праці.
    Батьків, як відомо, не обирають. І те, як ми поводимось зі своїми дітьми є віддзеркаленням нашої сутності.
    Наше ставлення до дітей це постійний іспит на доброту і порядність. Не всі, на жаль, його витримують. І тоді зворотна реакція закономірна! Що посієш – те й пожнеш.
    Чого ж очікують від нас наші діти?… Насамперед любові та порозуміння, бо любов – першооснова і початок усіх начал. В тому числі й самого життя - як такого. А ще запорукою гармонійного розвитку дитини є розуміння її батьками відповідальності за життя та розвиток коханого чада. Для чого батькам необхідно прагнути певного рівня матеріальної забезпеченості. Безперечно в міру своїх можливостей, що визначаються як особистими якостями, так і зовнішніми обставинами.
    Дотримання інтересів дитини, мабуть повинно бути керівним принципом й для тих, на кому лежить відповідальність за її освіту та навчання. Нарівні з державою взагалі, бабусями та дідусями – зокрема, цю відповідальність покладено, передусім на самих батьків! Вони повинні добре усвідомлювати необхідність одержання їх дитиною освіти, що сприяла б загальному її розвиткові. Дуже важливим у цьому плані є забезпечення можливості ігор та розваг, що мають виховне значення. Адже саме через гру дитина пізнає життя. Тому, якщо ми хочемо, щоб наші діти одержали повну та адекватну уяву про світ у якому вони живуть, надамо їм можливість… погратись.
    ВВМЗ Мультик “ Права дитини”
    ВВМЗ Мультик“ Права дитини”
    Автор З/К – Львів. Середня школа №65. Саме тут зібралися хлопці та дівчата з різних шкіл та інститутів міста, щоб пограти у дебати. Творча група програми “Правочин” у свою чергу вирішила не робити київську програму, а прийняла запрошення львів’ян. Тож сьогодні ми покажемо Вам молодих людей, яких турбує майбутнє України.
    Що ж таке дебати?
    Молодь, що грає в дебати, передусім вчиться критично мислити, досліджувати різні соціально – політичні теми й аргументовано висловлювати свої твердження для аудиторії.
    Фактично, дебати відбуваються будь-коли, якщо принаймні двоє людей мають протилежні погляди. Ті дебати, що відбуваються в нашому повсякденному житті є неформальними. А ми хочемо ознайомити Вас з дебатами, що мають спеціальну структуру та правила. Дебати, що провадяться Львівською громадською організацією “Інформаційно – методичний центр “Дебати” мають собі на меті надати певної організованості у процес неформальної молодіжної політичної дискусії, що йде зараз у всій Україні.
    Дебати починаються з твердження – короткого і доступного вислову, який визначає те, про що будуть сперечатися сторони. Кожна команда, як стверджуюча, так і заперечуюча, намагається переконати нейтрального суддю, що саме її позиція є правильною. Команди роблять це шляхом побудови своєї лінії аргументації і спростування аргументів своїх опонентів. Головною ознакою молодіжних дебатів є те, що їх правила сформульовані таким чином, щоб змусити команди аргументовано доводити твердження, а не стикатись між собою. Кожна зі сторін повинна чітко відповідати на аргументи іншої команди своїми аргументами і зрештою надати судді усі підстави для прийняти рішення на користь твердження або проти нього.
    Тож ласкаво просимо у світ дебатів!
    ВВМЗ Мультик “ Права дитини”
    Автор З/К - Перш ніж ставити аргументи, нашим хлопцям треба знати, тему дебатів. Вона повинна бути зазначена у формі твердження і завжди починатися зі слів “стверджується, що…”.У нашій грі тема названа так: “Закони про молодь в Україні недосконалі!”.
    ВМЗ: ДЕБАТИ
    Автор: З/К – (Стверджуюча сторона). Гравці цієї сторони намагаються, переконати іншу, що Закони про молодь в Україні недосконалі. І вони намагаються довести, що їх твердження є ймовірно правильними в більшості чи навіть в усіх випадках.
    ВМЗ: ДЕБАТИ
    Автор: З/К – (Заперечуюча сторона). Заперечуючі гравці прагнуть довести іншим, що твердження є невірним або, що з певних причин, інтерпретація твердження опонентами невірна.
    ВМЗ: ДЕБАТИ
    Автор: З/К – ( Аргументи) Спосіб переконати іншу сторону в тому, що Ваша точка зору на твердження є найкращою, полягає в аргументації. Аргументи можуть бути або слабкими, або сильними.
    ВМЗ: ДЕБАТИ
    Автор: З/К – (Докази). Гравці подають необхідні докази на підтримку свого обгрунтування. Ці матеріальні докази підтримують існуючі аргументи.
    ВМЗ: ДЕБАТИ
    Автор: З/К – (Перехресні запитання). Кожний гравець має можливість відповісти на запитання опонента. Запитання ці можуть бути використані для уточнення позиції опонентів або для виявлення можливих помилок у їх аргументаціях.
    ВМЗ: ДЕБАТИ
    ВМЗ: СУДДЯ закінчує дебати, прощається.
    СИНХРОН:
    Юлія Терещук
    Голова правління Львівської громадської організації
    “Інформаційно – методичний центр “Дебати”
    СИНХРОН: (Про те, що дають Дебати дітям).
    Елла Ламах
    Голова Всеукраїнського комітету захисту прав дітей
    ВВМЗ “ Мультик Права дитини”
    ВВМЗ “ Мультик Права дитини”
    Автор: З/К - Давайте усі дорослі – батьки, потурбуємось про самовираження своїх дітей. Якщо ми хочемо, щоб вони були розкуті внутрішньо, давайте забезпечимо їм законне право вільно висловлювати свої думки з усіх питань, що її турбують. До того ж світогляду дитини треба приділяти увагу відповідно до її віку та зрілості. Як от наприклад це зроблено у “Дебатах”. Наприкінці хотілося б відзначити, що все вищевикладене віддзеркалює не лише власну думку програми “Правочин”. Все це є природнім правом дитини, що закріплене у Декларації та Конвенція прав дитини.
    ВВМЗ “ Мультик Права дитини”
    ВВМЗ “ Мультик Права дитини”
    ВВМЗ “ Права людини”
    ТИТРИ ( озвучені скрипом)
    P.S. Поради програми “Правочин”
    Автор З/К - Декілька слушних порад! Поважаючи відповідальність, права та обов’язки батьків, не можна припускатися зловживань у вихованні дитини. Домашня тиранія, що виявляється чи то в повсякденному брутальному поводженні, чи то в класичному “паску”, за найменше порушення окреслених батьками меж, - не що інше, як фізичне, психологічне насильство, образа особистості маленької людини. Все це надалі означатиметься на її світосприйнятті. Звичайно Ви – батьки цього не хочете. Тому слід контролювати власні звички та знаходити у собі сили та мужність аби здолати у глибині душі негідні думки покарати рідного шибеника, що чимось завинив.
    Поки ж давайте розглянемо, наприклад скаргу сусіда на розбите вікно, окрім свого сурового ставлення до скоєного, надайте хоча б такі жартівні гарантії своїй дитині:
    Титри:
    * Презумпцію невинності, поки провину дитини не буде доведено шляхом ретельного розслідування того, що сталося (можливо сусід просто хоче за ваш рахунок вирішити свої фінансові проблеми чи він не був серед глядачів цього фатального футбольного матчу і не знає точно, хто автор голу);
    * Негайне та безпосереднє інформування дитини про звинувачення проти неї потерпілого (дитина могла багато чого накоїти сьогодні – нехай точно знає, за що її зараз карають. Саме цього вона могла і не вчинити);
    * Невідкладне прийняття рішення щодо питання, яке розглядається її компетентними та неупередженими батьками, у ході правдивого слухання згідно з законом, звичаєм та здоровим глуздом (слід заслухати і “адвокатів” “підозрюваного”, а також “свідків” із числа гравців та глядачів цього матчу);
    * Свободу від силового примусу щодо дачі свідчень чи вибивання будь-якої ціною визнання провини;
    * Допомогу перекладача, якщо дитина не розуміє мови чи не говорить нею (“мова” ваших почуттів або інвективна матірна лексика);
    * Цілковиту повагу до особистості дитини на всіх стадіях розгляду справи.
    Автор З/К - Дитина зі свого боку, в усіх випадках повинна реально знати про ці свої права. Чи то у неї конфлікт з батьками, чи то з вчителем, який у своїй практиці застосовує непедагогічні методи.
    У будь – якому випадку інформація щодо прав дитини не повинна приховуватись від неї, тим більше її батьками.
    КІНЦЕВІ ТИТРИ
    

Розміщено 6 листопада, 2003 р.

Чи порушуються державою права людини під час дії карантину?
Так
Ні
Це є необхідністю


За підтримки фонду Євразія За фінансової підтримки фонду "Євразія"