Конкурси за програмою "Зміцнення незалежних засобів масової інформації в Україні"
9 липня, 2006 р.
Міжнародний фонд "Відродження" та Інтерньюз-Нетворк оголошують конкурси за програмою "Зміцнення незалежних засобів масової інформації в Україні" в рамках Відкритого Фонду для ЗМІ України.
Кошти Відкритого Фонду для ЗМІ формуються за рахунок внеску Міжнародного фонду "Відродження" та Гранту №121-A-00-03-00004-00, наданого Інтерньюз-Нетворк Офісом з питань демократичних і соціальних перетворень, Бюро по країнах Європи та ННД Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).
Відкритий Фонд для ЗМІ України є спільною ініціативою Інтерньюз-Нетворк та Міжнародного фонду "Відродження" (МФВ). Міжнародний фонд "Відродження" виступає в ролі організації, що здійснює прийом та обробку проектів, а також забезпечує їх розгляд.
Відкритий Фонд для ЗМІ України – це конкурсна програма грантів, мета якої: 1) сприяти реформуванню, дотриманню та виконанню законодавства в інформаційній сфері; 2) підвищити відповідальність та підзвітність органів влади шляхом підтримки проектів з підготовки та поширення інформаційних продуктів.
Процедура відбору
Оцінювання проектів здійснюватиметься незалежними експертами. Остаточне рішення прийматиметься Спільною групою управління Відкритим Фондом для ЗМІ, яка складається з представників МФВ та Інтерньюз-Нетворк.
Рішення щодо проектів будуть повідомлені претендентам упродовж 45 днів з останнього дня терміну подання проектів.
Результати конкурсів будуть оприлюднені.
Загальні вимоги
· Витрати претендента, пов’язані з підготовкою проекту, не відшкодовуються.
· Термін виконання проекту не повинен перевищувати одного року.
· Проекти, подані засобами масової інформації, засновниками (співзасновниками) яких є державні органи, органи місцевого самоврядування або політичні партії, не розглядатимуться.
· Проекти, спрямовані на підтримку будь-яких політичних партій чи захист політичних інтересів, не фінансуватимуться.
· Проекти, подані постійними партнерами Інтерньюз-Нетворк, а саме: Незалежною асоціацією телерадіомовників, Українською асоціацією видавців періодичної преси, MГО "Інтерньюз Україна", ГО “Телекритика”, Інститут Медіа Права, Міжнародною Радою з наукових досліджень та обміну, Кримським та Київським інформаційними прес-центрами також не розглядатимуться. Ці організації також не можуть виступати в ролі одержувачів коштів у рамках підтриманого за конкурсом проекту.
· Реалізація проекту починається з моменту підписання відповідної грантової угоди.
· Виконавці проекту подаватимуть фінансові та змістовні звіти про виконання проекту відповідно до умов грантової угоди.
Конкурс
"Сприяння реформуванню, дотриманню та виконанню законодавства в інформаційній сфері"
Хто може брати участь у конкурсі
Брати участь у конкурсі можуть: неприбуткові, недержавні юридичні особи, зареєстровані в Україні. Серед них: громадські організації, професійні асоціації журналістів та засобів масової інформації, благодійні фонди, аналітично-дослідницькі центри, правозахисні організації тощо.
Пріоритети конкурсу (не в порядку черговості)
· Підтримка ініціатив, спрямованих на захист прав та інтересів журналістів і засобів масової інформації.
· Аналіз стосунків (трудових, майнових тощо) між журналістами та власниками ЗМІ та виопрацювання рекомендацій для упорядкування таких стосунків.
· Сприяння реформуванню законодавства в інформаційній сфері (у т. ч. громадське мовлення); проведення юридичної експертизи та розробка проектів законів у цій сфері (для цього пріоритету є обов’язковим залучення до співпраці представників профільного Комітету Верховної Ради України).
· Сприяння розробці механізмів захисту прав журналістів під час журналістських розслідувань, вивчення стандартів журналістської етики.
Основні критерії відбору
· Відповідність запропонованих засобів поставленим проектним завданням.
· Залучення до виконання проекту
· Короткострокові та довгострокові наслідки виконання проекту.
· Організаційна спроможність, компетентність та минулий досвід претендента і партнерів, залучених до виконання проекту.
· Професіоналізм і кваліфікація персоналу проекту та залучених експертів.
· Обґрунтованість, припустимість та ефективність витрат за проектом.
· Здатність до створення коаліцій задля найефективнішого вирішення проектних завдань.
Можливі витрати
Сума гранту може бути спрямована на наступні витрати:
1) гонорари експертів;
2) заробітна плата персоналу проекту;
3) витрати на проведення інформаційних кампаній;
4) службові відрядження в межах України;
5) матеріально-технічне забезпечення проведення публічних заходів (круглі столи, конференції тощо);
6) утримання офісу (зв’язок, орендна плата, канцелярія, витратні матеріали);
7) публікація матеріалів.
Проекти, які передбачатимуть співфінансування з боку інших донорських організацій та/або власні внески, матимуть перевагу.
Загальний бюджет конкурсу - 90 000 доларів США.
Конкурс
"Підготовка та поширення інформаційних продуктів
з метою підвищення відповідальності й підзвітності органів влади"
Хто може брати участь у конкурсі
Брати участь у конкурсі можуть:
· приватні, прибуткові організації засобів масової інформації – друковані ЗМІ, телерадіокомпанії, Інтернет-видання, інформаційні агентства;
· недержавні організації, якщо їхні проекти передбачають поширення результатів проекту за допомогою засобів масової інформації;
· незалежні журналісти.
Юридичні особи, які подають проект на конкурс, мають бути зареєстровані в Україні.
Пріоритети конкурсу (не в порядку черговості)
Проекти випуску нових інформаційних продуктів, радіопередач "гаряча лінія" ("дзвінки в студію"), газетних додатків, публікації спеціальних видань (бюлетенів), підтримки журналістських розслідувань, розвитку громадського мовлення, підсиленню внутрішньої комунікації у журналістському середовищі.
Проекти мають бути спрямовані на підвищення відповідальності та підзвітності органів влади, протидію корупції, реалізацію функцій контролю ЗМІ за владою, організацію суспільного діалогу та дебатів тощо.
Основні критерії відбору
· Збалансованість редакційної політики: відкритість та сприйняття альтернативних точок зору під час висвітлення новин.
· Безсторонній та неупереджений характер інформування, що виключає підтримку будь-яких партій чи груп, його соціальна спрямованість.
· Висвітлення альтернативних точок зору представників різних груп інтересів під час створення продукції (програм).
· Значна аудиторія засобу масової інформації, залученого до проекту.
· Організаційна спроможність, компетентність та минулий досвід претендента і партнерів, залучених до виконання проекту.
· Обґрунтованість, припустимість та ефективність витрат за проектом.
Можливі витрати
Сума гранту може бути спрямована на наступні витрати:
1) гонорари експертів;
2) гонорари регіональних представників;
3) заробітна плата персоналу проекту;
4) службові відрядження у межах України;
5) передплата інформаційних джерел (як друкованих, так і цифрових);
6) утримання офісу (зв’язок, канцелярія).
Проекти, які подано прибутковими організаціями, мають передбачати внесок претендента до загальної вартості проекту в розмірі не менше 25% від загальної суми фінансування проекту, яка запитується.
Прибуткові організації та фізичні особи, які мають намір взяти участь у цьому конкурсі, повинні враховувати свої зобов’язання щодо сплати податків (зборів) у разі можливої підтримки проекту (отже, всі податки та обов’язкові збори мають бути деталізовані в бюджеті проекту).
Загальний бюджет конкурсу - 120 000 доларів США.
Конкурс
"Інформаційні обміни між регіонами України"
Хто може брати участь у конкурсі
Брати участь у конкурсі можуть:
· прибуткові організації засобів масової інформації – друковані ЗМІ, телерадіокомпанії, Інтернет-видання, інформаційні агентства;
· неприбуткові організації, якщо їхні проекти передбачають поширення результатів проекту за допомогою засобів масової інформації;
Юридичні особи, які подають проект на конкурс, мають бути зареєстровані в Україні.
При участі у конкурсі пріоритети матимуть (не в порядку черговості)
Пілотні проекти, що спрямовані на обмін інформацією та професійним досвідом між регіональними ЗМІ через журналістські обміни, коли журналісти одного ЗМІ тимчасово працюють у ЗМІ іншого регіону, й навпаки, завдяки чому створюють інформаційні матеріали (цикл статей, телевізійних та радіо програм), які друкуються або мають ефір у регіоні автора матеріалів.
Проекти мають передбачати наявність одного або більше ЗМІ-партнера(ів) за проектом.
Матеріали, створені у рамках проектів, мають неупереджено висвітлювати реалії та події, що відбуваються в інших регіонах, з метою подолання та усунення міфів і стереотипів, які останнім часом використовуються деякими ЗМІ.
Основні критерії відбору
· Збалансованість редакційної політики: відкритість та сприйняття альтернативним точкам зору під час висвітлення подій, створення новин.
· Безсторонній (збалансований) та неупереджений характер інформування, що виключає підтримку будь-яких партій чи груп, його соціальна спрямованість.
· Здатність організувати діалог, спираючись на пріоритети актуальності тем, коректності та толерантності їх висвітлення.
· Залучення експертів з різних груп інтересів під час створення продукції (програм).
· Значна аудиторія засобу масової інформації, залученого до проекту.
· Організаційна спроможність, компетентність та минулий досвід претендента і партнерів, залучених до виконання проекту.
· Обґрунтованість, припустимість та ефективність витрат за проектом.
Можливі витрати
Сума гранту може бути спрямована на наступні витрати:
1) заробітна плата персоналу проекту;
2) службові відрядження у межах України (проїзд (за виключенням авіа), проживання, добові);
3) утримання офісу (зв’язок, канцелярія).
Прибуткові організації та фізичні особи, які мають намір взяти участь у цьому конкурсі, повинні враховувати свої зобов’язання щодо сплати податків (зборів) у разі можливої підтримки проекту (отже, всі податки та обов’язкові збори мають бути деталізовані в бюджеті проекту).
Загальний бюджет конкурсу - 48 000 доларів США.
Загальні вимоги до проектів
· Проекти подаються українською мовою.
· Проекти оформляються за зразком аплікаційної форми, що знаходиться за адресою: http://www.irf.kiev.ua/ua/grants або може бути отримана безпосередньо в офісі МФВ за адресою: м. Київ, провулок Бехтерєвський 13а, 1-й поверх, або в інформаційних партнерів МФВ.
· Обсяг проекту не повинен перевищувати 10 сторінок без врахування Обов’язкових додатків (див. нижче).
· До проекту мають додаватись (Обов’язкові додатки):
1) бюджет проекту;
2) стислий виклад суті проекту англійською мовою обсягом до 1 сторінки.
3) копія свідоцтва про реєстрацію юридичної особи;
4) статут юридичної особи або інший документ аналогічної юридичної дії;
5) резюме основних виконавців проекту;
6) зразки публікацій (теле-, радіопрограм), що підтверджують спроможність претендента виконати поставлені завдання проекту (лише для проектів, які подаються засобами масової інформації за конкурсом "Підготовка та поширення інформаційних продуктів з метою підвищення відповідальності й підзвітності органів влади").
· Сім друкованих примірників проекту (проект та додатки 1-5) слід надсилати поштою на адресу:
Відділ управління проектами
Міжнародний фонд "Відродження"
вул. Артема 46
м. Київ, 04053
з позначкою "Відкритий Фонд для ЗМІ України" та зазначенням назви конкурсу.
· Водночас слід надсилати електронну версію проекту разом з його бюджетом (додаток 1) та стислим викладом суті проекту англійською мовою (додаток 2) електронною поштою на адресу dyoma@irf.kiev.ua.
Останній термін для подання проектів
Останнім терміном для надсилання проекту поштою або подання його до Відділу управління проектами МФВ є 1 CЕРПНЯ 2006 року. Проекти, відіслані поштою або подані до Відділу управління проектами МФВ пізніше зазначеного терміну, не розглядатимуться.
Зверніть увагу!
Усі матеріали, що будуть подані разом з проектом, незалежно від результатів його розгляду, не повертаються. Рішення Спільної групи управління Відкритого Фонду для ЗМІ України стосовно проекту є остаточним і не переглядається. Рішення не рецензується, його підстави не розголошуються.
Контактні особи:
Сергій Дьома, менеджер Програми "Відкритий Фонд для ЗМІ”
тел.: +38 (044) 461-9709
факс: +38 (044) 486-7629
ел. пошта: dyoma@irf.kiev.ua
Олена Михайлова, координатор Програми "Відкритий Фонд для ЗМІ”
тел.: +38 (044) 461-9709
факс: +38 (044) 486-7629
ел. пошта: mykhaylova@irf.kiev.ua
Джерело : Міжнародний фонд "Відродження"
|