Наша сторінка на Facebook Наша сторінка у Twitter Наш канал Youtube
підписатися на новини
Email
підписатись
відписатись

ІСАР «Єднання»
Ресурсний центр ГУРТ
ГО Громадянська палата міста Києва
Журнал
Коаліція ГО Покоління демократичних перетворень
Парламентський клуб НУО
Українська гельсинська спілка з прав людини
Портал Громадський простір

 

 ПУБЛІКАЦІЇ -- Бюлетені та видання наших колег


РЕЗУЛЬТАТИ АНКЕТУВАННЯ учнів загальноосвітніх навчальних закладів міста Києва

   
    *** в рамках Інформаційно–просвітницької кампанії
    «Інформування дітей та молоді загальноосвітніх начальних закладів міста Києва та області»,
    на тему «Доступ до інформації»
    ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
    Анкетування на тему «Доступ дітей та молоді до інформації» проводилося в березні–квітні 2005 року серед учнів 6–10 класів в 24 загальноосвітніх навчальних закладах міста Києва, в рамках Інформаційно–просвітницької кампанії «Інформування дітей та молоді загальноосвітніх начальних закладів міста Києва та області». Кількість надрукованих та виданих анкет складало 1200 примірників, повернулося – 1134. Всі повернуті анкети було проаналізовано та підраховано, за результатами яких і було зроблено це аналітичне дослідження.
    Підлітки та їх пріоритети в інформаційному просторі
    За результатами анкетування учнів, в більшості випадків, цікавлять теми здоров’я і спорту – 29,5%, науки і техніки – 21,7%, права й життя держави – 13,0%, гуманітарні – 11,2% та інші – 24,6%.
    Право ж доступу до інформації, на їх думку, полягає у свободі вибору і вільного доступу до інформації.
    Головним джерелом отримання інформації для них є телебачення – 26,7%, Інтернет – 25,8%, книжки – 22,3%, газети та журнали – 16,9%, радіо – 5,6% та інші джерела (на зразок спілкування) – 2,7%.
    Заважає їм в отриманні інформації обмеження в часі, грошах, відсутність бажання та можливостей, вікові обмеження.
    Додатково підлітки бажали б дізнатися про молодіжні мас–медіа – 15,8%, права дитини та людини – 13,4%, здоровий спосіб життя – 12,6%, попередження ВІЛ/СНІДу та хвороб, що передаються статевим шляхом – 10,6%, систему ООН – 8,4%, основи лідерства – 7,7%, програми міжнародного учнівського обміну – 7,2%, європейську інтеграцію – 6,6%, попередження дитячої праці та злочинності – 5,6%, дебатні ігри – 5,1%, толерантність – 3,8%, гендерну рівність – 3,0%.
    Підлітки та право доступу до інформації в школі
    61,1% учнів вважає, що інформація, яку вони отримують в школі достатньо. А для 77,1% учнів, школа сприяє їм в отриманні інформації.
    61,1% учнів відповіли, що їм не дозволяється користуватися Інтернетом в їх школі.
    42,6% учнів вважають, що отримують потрібну їм інформацію в шкільній бібліотеці.
    Підлітки та засоби масової інформації (ЗМІ)
    85,1% учнів використовують ЗМІ щодня, 10,5% – раз на тиждень, 3,0% – раз на місяць, а 1,4% – не використовують зовсім.
    63,1% підлітків вважають, що ЗМІ доносять до них достатню кількість інформації.
    Підлітки та телебачення (ТБ)
    Для 39,4% підлітків ТБ є засобом отримання розважальної інформації, для 31,2% – засобом отримання корисної інформації, тоді коли для 16,3% – засобом прослуховування музики, для 3,9% – джерелом отримання інформації про свої права і для 9,2% чимось іншим.
    Учні переважно дивляться по ТБ музичні кліпи та програми – 18,8%, художні та документальні фільми – 18,7%, серіали – 14,7%, пізнавальні програми – 12,9%, новини – 12,6%, спортивні програми – 12,3%, мультфільми – 8,6%, дитячі програми – 1,4%.
    Підлітки та Інтернет
    29,4% підлітків вважає, що інформація отримана з Інтернету є достовірною, 33,8% – частково достовірною, 32,3% – переважно достовірною, 2,0% – переважно недостовірною, а для 2,5% – недостовірною.
    Лише 22,1% київських учнів мають доступ до Інтернету щодня, 28,5% – раз на тиждень, 11,0% – раз на місяць, 17,8% не мають доступу взагалі і 20,6% з них користується Інтернетом за потребою чи якось інакше. Хоча більшість з них хотіли б мати доступ до Інтернету щодня.
    Додаток №1: зразок анкети
    Шановні друзі!
    За допомогою цієї анкети ми намагаємося виявити рівень інформованості та доступу до інформації дітей та молоді, з’ясувати, що заважає Вам у доступі до інформації та як можна цього уникнути. Саме тому для нас дуже важлива Ваша думка.
    Вкажіть, будь-ласка, деякі відомості про себе:
    1. Стать:
    a. чоловіча;
    b. жіноча;
    2. Вік (повних років): ________.
    3. В якому Ви навчаєтеся класі: ____________________.
    4. В якому районі Ви живете та в якій школі навчаєтеся: _____________________________________________________.
    1. Як на Вашу думку, чи достатньо інформації отримує учень в школі?
    a. Так.
    b. Ні.
    2. Де, на вашу думку, можна дістати потрібну Вам інформацію?
    ____________________________________________________________________________________________________
    ____________________________________________________________________________________________________
    3. Що для Вас є головним джерелом отримання інформації?
    a. Телебачення.
    b. Радіо.
    c. Інтернет.
    d. Газети та/чи журнали.
    e. Книги.
    f. Свій варіант:__________________________________________________________________________________
    4. Які теми, в основному, Вас цікавлять?
    a. Наука і техніка.
    b. Здоров’я і спорт.
    c. Гуманітарні теми.
    d. Права й життя держави.
    e. Інше.
    5. На Вашу думку, в чому полягає право на доступ до інформації?
    ____________________________________________________________________________________________________
    6. Як часто Ви використовуєте засоби масової інформації ?
    a. Щодня.
    b. Раз на тиждень.
    c. Раз на місяць.
    d. Не використовую.
    7. Чи достатню кількість інформації доносять до Вас ЗМІ?
    a. Так.
    b. Ні.
    8. Чим є для Вас телебачення?
    a. Засобом отримання корисної інформації.
    b. Засобом розважальної інформації.
    c. Засобом слухання музики.
    d. Джерелом отримання інформації про свої права.
    e. Інше.
    9. Що ви любите дивитись по телевізору?
    a. Художні та документальні фільми.
    b. Серіали.
    c. Мультфільми.
    d. Музичні кліпи та програми.
    e. Спорт.
    f. Новини.
    g. Дитячі програми.
    h. Пізнавальні програми.
    10. Чи дозволяється дітям користуватися Інтернетом в вашій школі, якщо вона ним забезпечена?
    a. Так.
    b. Ні.
    11. Чи є достовірною інформація, яка отримана з Інтернету,?
    a. Так.
    b. Частково достовірною.
    c. Переважно достовірною.
    d. Переважно недостовірною.
    e. Ні.
    12. Як часто Ви користуєтесь Інтернетом?
    a. Щодня.
    b. Раз на тиждень.
    c. Раз на місяць.
    d. Не маю доступу.
    e. Свій варіант:__________________________________________________________________________________
    13. Скільки разів на місяць ви б хотіли мати доступ до Інтернету?
    ____________________________________________________________________________________________________
    14. Чи сприяє Вам школа в отриманні інформації?
    a. Так.
    b. Ні.
    15. Чи отримуєте Ви потрібну Вам інформацію в шкільній бібліотеці?
    a. Так.
    b. Ні.
    16. Які обмеження існують щодо отримання інформації?
    ____________________________________________________________________________________________________
    17. Чи хотіли би Ви в інтерактивній формі дізнатися більше про:
    a. Здоровий спосіб життя.
    b. Як уникнути ВІЛ/СНІДу та хвороб, що передаються статевим шляхом.
    c. Права дитини та людини.
    d. Толерантність.
    e. Гендерна рівність.
    f. Попередження дитячої праці та злочинності.
    g. Основи лідерства.
    h. Молодіжні мас-медіа.
    i. Дебатні ігри.
    j. Програми міжнародного учнівського обміну.
    k. Європейська інтеграція.
    l. Система ООН.
    ДЯКУЄМО!
    

Публікація від 11 травня, 2005 р.

Чи порушуються державою права людини під час дії карантину?
Так
Ні
Це є необхідністю