Наша сторінка на Facebook Наша сторінка у Twitter Наш канал Youtube
підписатися на новини
Email
підписатись
відписатись

Фонд Країна Добродій
Газета Нова Доба - видання про Київ і столичну область
Парламентський клуб НУО
Українська гельсинська спілка з прав людини
Портал Громадський простір

 

 НОВИНИ


Закон “Про місто-герой Севастополь”, ухвалений 23 червня Верховною Радою, протирічить Конституції і несе потенційну загрозу національним інтересам України.

5 липня, 2005 р.

    *** Громадські організації міста Севастополь звернулися з відкритим листом до Президента України з проханням накласти вето на закон “Про місто-герой Севастополь”, ухвалений 23 червня Верховною Радою, як такий, що протирічить Конституції і несе потенційну загрозу національним інтересам України.
    
    Звертаємось до Вас з проханням накласти вето на закон “про місто-герой Севастополь”, ухвалений 23 червня Верховною Радою, як такий, що протирічить Конституції і несе потенційну загрозу національним інтересам України.
    
    23 червня ц.р. Верховна Рада 261 голосами, серед яких були і 3 голоси членів фракції “Наша Україна”, 5 – Української народної партії, 8 – Блоку Юлії Тимошенко, всіх присутніх членів фракцій Соціалістичної партії, Народної партії, Партії промисловців та підприємців (1 утримався), ухвалила закон “про місто-герой Севастополь” (реєстр. №3187-1 в редакції від 22.06.2005, розроблений депутатами І.Вернідубовим та В.Заічко). Наразі законопроект направлений Вам на підписання, і у Вашій волі є або підписати закон, або накласти на нього своє вето.
    
    Просимо Вас звернути увагу на те, що і Головне науково-експертне управління, і Головне юридичне управління Апарату Верховної Ради України зробили висновок про те, що цей законопроект містить багато недоліків і у цілій низці випадків протирічить чинній Конституції та законодавству України. На це ж звертали увагу своїх колег багато депутатів Верховної Ради у сесійній залі перед голосуванням.
    
    Аргументи прихільників закону зводяться до двох моментів: по-перше, ухвалення такого закону передбачено Конституцією, по-друге, цим законом відновлюються права севастопольців на повноцінне місцеве самоврядування.
    
    Хоча законопроект має дуже багато недоліків, ми хотіли б загострити Вашу увагу на деяких принципових моментах:
    1. Законопроектом пропонується запровадити у м.Севастополі систему врядування, коли міський голова, що обирається загальним голосуванням, автоматично має призначатися Президентом на посаду голови Севастопольської міської державної адміністрації. Президент не матиме передбаченого п.10 ст.106 та ч.4 ст.118 Конституції права призначати та звільняти голову Севастопольської міської державної адміністрації за поданням Кабінету Міністрів, що виключає відповідальність Севастопольського міського голови перед Президентом України та Кабінетом Міністрів у разі незадовільного виконання ним своїх обов’язків як керівника органу виконавчої влади.
    
    2. Зконопроектом пропонується надати Севастопольській міській державній адміністрації, яку очолюватиме обраний загальним голосуванням міський голова, величезної кількості “особливих” повноважень за рахунок звуження компетенції центральних органів виконавчої влади України з відповідних питань на території Севастополя. Але особливий статус Севастоопля не може бути підставою для виведення його території з-під законного управління і контролю з боку центральних органів виконавчої влади.
    
    3. За цим законопроектом, міський голова поєднає повноваження головної посадової особи місцевого самоврядування і голови державної адміністрації у Севастополі, включно із функцією контролю як голови державної адміністрації над своїми діями як головної посадової особи місцевого самоврядування. Таке поєднання повноважень утворює сприятливі умови для потенційних зловживань, зокрема у болісному для міста питанні виділення землі.
    
    4. Аргумент про передбачену у Конституції необхідність прийняття закону про Севастополь не витримує критики, адже у тій самій Конституції передбачена необхідність прийняття закону про територіальний устрій України, що є одним з ключових елементів адміністративно-територіальної реформи, і що за елементарною правовою та управлінською логікою має передувати ухваленню закону про Севастополь.
    
    5. Аргумент про надання повноцінного самоврядування місту Севастополю є концептуально невірним: зазначені в Конституції особливості статусу Севастополя мають передбачати саме звуження, а не розширення, його прав на місцеве самоврядування, адже на території міста розташована іноземна військова база, що є повністю інтегрованою у місто. Тим більше, що питання контролю з боку України над діяльністю Чорноморського флоту Російської Федерації на своїй території не є врегульованим досі. Повноцінне місцеве самоврядування і безконтрольна присутність іноземних військ – речі в принципі несумісні і нечувані у світовій практиці, потенційно небезпечні для державного суверенітету і територіальної цілісності України.
    
    6. Проведення загальних виборів міського голови в умовах, коли (за неофіційними даними) у Севастополі проживає до 40 тис. осіб, що незаконно мають два паспорти – український і російський – є недоречним як з політичної, так і з правової точки зору.
    
    Відповідно до вище викладеного, звертаємось до Вас як гаранта державного суверенітету, територіальної цілісності, додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина, накласти президентське вето на цей законопроект.
    
    З повагою,
    
    
    Українські громадські організації міста Севастополя:
    
    1. Севастопольська міська громадська організація Об’єднання “Євроатлантичний вибір” (Голова організації Шульга Іван Андрійович)
    
    2. Севастопольське відділення Всеукраїнського об”єднання ветеранів (Голова відділення Пляшечніков Олександр Олександрович)
    
    3. Севастопольське товариство “Просвіта” ім. Тараса Шевченко (Голова товариства Проценко Володимир Миколайович)
    
    4. Севастопольський осередок Всеукраїнського педагогічного товариства ім. Г. Ващенка (Голова осередку Перепадя Костянтин Васильович)
    
    5. Севастопольське міське відділення Всеукраїнського жіночого товариства ім. О. Теліги (Голова осередку Коломієць Людмила Володимирівна)
    
    6. Севастопольський осередок Всеукраїнської ліги жінок (Голова осередку Вітвіцька Євгенія Іванівна)
    
    7. Севастопольський осередок Всеукраїнської громадської організації “Ліга матері та сестри України” (Голова осередку Трубнікова Клавдія Марківна)
    
    8. Севастопольський осередок Всеукраїнської громадської організації “Україна – Світ” (Голова осередку Мороз Богдан Іванович)
    
    9. Севастопольський осередок Спілки офіцерів України (Голова осередку Тимощук Юрій Антонович)


Яким суспільним інституціям ви довіряєте найбільше?
Президенту
Верховній раді
Уряду
органам місцевого самоврядування
Армії
Поліції
Цекрві
Громадським організаціям
Волонтерам
Нікому не довіряю