Наша сторінка на Facebook Наша сторінка у Twitter Наш канал Youtube
підписатися на новини
Email
підписатись
відписатись

БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ІНТЕГРО
Фонд Країна Добродій
Газета Нова Доба - видання про Київ і столичну область
Парламентський клуб НУО
Українська гельсинська спілка з прав людини
Портал Громадський простір

 

 НОВИНИ


Центр політико-правових реформ проти створення особливих процедур розгляду законопроектів

30 жовтня, 2006 р.

    *** 18 жовтня 2006 року Голова Верховної Ради України О.Мороз вніс проект Постанови Верховної Ради України "Про утворення Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України з опрацювання проектів законів України про внесення змін до Конституції України" (реєстраційний номер 2358).
    
    Серед завдань пропонованої спецкомісії визначено опрацювання проектів законів про внесення змін до Конституції України, а також проектів законів про Президента України, про Кабінет Міністрів України, про міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, про всеукраїнський референдум, про місцевий референдум.
    
    Усвідомлюючи важливість названих законів та повністю підтримуючи бажання якнайшвидше ухвалити основоположні для держави акти, Центр політико-правових реформ вважає, що їх опрацювання спецкомісією суперечитиме засадам демократії, прозорості та професійності, оскільки:
    
    1) створенням подібних спеціальних органів від законопроектної роботи фактично усуваються профільні комітети Верховної Ради України. Тим самим законопроекти позбавляються професійного опрацювання, що негативно позначається на якості законів. Зазначені у проекті Постанови законопроекти належать до різних сфер регулювання, тому повинні розглядатися різними профільними комітетами парламенту (насамперед, з питань правової політики та державного будівництва). Спеціальна комісія навіть не має власного апарату, який би належно забезпечував організацію роботи комісії, готував їй інформаційно-аналітичні матеріали тощо;
    
    2) у роботі спецкомісій не мають можливості брати участь представники громадськості, недержавних аналітичних інституцій, науковці та навіть представники інших органів влади (глави держави, міністерств). Фактично створюються умови для кулуарного прийняття рішень, що суперечить демократичним стандартам;
    
    3) підготовка законопроектів через спецкомісію веде до надмірної політизації процесу. На перший план виступають політичні інтереси та домовленості, а не фахова дискусія. Питання змісту і якості правових положень законопроектів стають предметом політичних торгів. Діяльність подібних комісій часто має результатом "пакетні домовленості", що перетворюються у грубі процедурні порушення при ухваленні законів;
    
    4) така процедура опрацювання законопроектів веде до затягування процесу ухвалення закону. Як показує практика попередніх років, поважних членів спецкомісії складно зібрати навіть на одне засідання, а забезпечити їх постійну роботу над законопроектами взагалі неможливо. Не випадково, аналогічна спецкомісія у парламенті попереднього скликання так і не спромоглася підготувати та довести до ухвалення жоден закон, крім власне Закону України «Про внесення змін до Конституції України» від 8 грудня 2004 року №2222, та й той ухвалений лише «завдячуючи» надзвичайним суспільно-політичним умовам та умілому політичному шантажу.
    
    Самі конституційні зміни від 8 грудня 2004 року найкраще ілюструють «ефективність» діяльності спецкомісії. Грубі порушення процедури підготовки та розгляду законопроекту, політичні компроміси всупереч здоровому глузду та раціональності, непрофесійність та авантюризм призвели до ухвалення закону неприпустимо низької якості. Від цих результатів, на жаль, ще довго потерпатиме українське суспільство.
    
    Тому Центр політико-правових реформ:
    
    - засуджує утворення будь-яких спеціальних комісій для підготовки будь-якого законопроекту та створення особливих (спеціальних) процедур розгляду законопроектів;
    
    - вимагає від усіх органів державної влади та посадових осіб неухильно дотримуватися Конституції та законів України, в тому числі в законодавчій процедурі;
    
    - закликає народних депутатів України виступити проти зазначеної ініціативи О.Мороза;
    
    - визнати першочерговим пріоритетом парламенту ухвалення Закону України «Про Кабінет Міністрів України та центральні органи виконавчої влади»;
    
    - вимагає, щоб Верховна Рада України зважено, професійно та відкрито працювала над усіма законопроектами без винятку.
    
    Джерело : Центр політико-правових реформ


Чи вважаєте ви за необхідне реформувати ООН?
Так
Ні
ООН потрібно ліквідувати, а не реформувати