Наша сторінка на Facebook Наша сторінка у Twitter Наш канал Youtube
підписатися на новини
Email
підписатись
відписатись

ІСАР «Єднання»
Ресурсний центр ГУРТ
ГО Громадянська палата міста Києва
Журнал
Коаліція ГО Покоління демократичних перетворень
Парламентський клуб НУО
Українська гельсинська спілка з прав людини
Портал Громадський простір

 

 НОВИНИ


Кампанія громадського лобіювання продовжується!

15 лютого, 2007 р.

    Результатом першого етапу кампанії стало пропонування 14 грудня 2006 року правозахисника Євгена Захарова на посаду Уповноваженого Верховної Ради з прав людини 118 народними депутатами, внаслідок чого пан Захаров був офіційно зареєстрований кандидатом на цю високу посаду. Ця подія довела можливість конвертування інтересів громадян, які вміють координувати свої зусилля та готові активно діяти задля реалізації своїх інтересів, у такі рішення політиків, які відповідають саме інтересам громадян, а не, як то є звичайним, вузькокорпоративним інтересам політиків.
    
    Другий етап кампанії був присвячений популяризації розробленої Євгеном Захаровим програми реформування інституту омбудсмена. Для ознайомлення широкого загалу з програмою реформування інституту омбудсмена були проведені круглі столи та прес-конференції в усіх регіонах України. Вони спричинили появу публікацій в центральній та місцевій пресі, участь Євгена Захарова у теле- та радіопрограмах як регіональних, так і загальнонаціональних мовників. Таким чином до проблем правозахисту та функціонування інституту омбудсмена була привернута увага широкого загалу.
    
    Важливим досягненням кампанії стала актуалізація захисту та захищеності прав і свобод людині і громадянина як суспільної ідеї, що здатна об`єднати громадян України, незалежно від їхнього місця проживання, політичних поглядів, рідної мови тощо.
    
    Результатом другого етапу кампанії стала підтримка кандидатури Євгена Захарова 153 народними депутатами при голосуванні 8 лютого 2007 року. Отже, голос громадськості виявився достатньо потужним для того, щоб бути почутим третиною депутатів Верховної Ради, що дослухалися його.
    
    Основними тезами програми реформування інституту омбудсмена є: запровадження інституту регіональних омбудсменів, тісна співпраця з правозахисними організаціями, прозорість і відкритість діяльності омбудсмена, деполітизація інституту омбудсмена. Програма була розроблена з метою приведення діяльності інституту Уповноваженого у відповідність до вимог українського законодавства та впровадження стандартів європейського правозахисту.
    
    Обрання 8 лютого 2007 року Ніни Карпачової на посаду Уповноваженого Верховної Ради з прав людини засвідчило, що більшість українського політикуму розглядає правозахист як різновид політичної діяльності. І, всупереч здоровому глузду, досвіду демократичних країн та думці Європейських інституцій, воліє бачити на посаді омбудсмена будь-якого політика, але тільки не правозахисника, якого нема у політичних розкладах. Така позиція більшості українського політикуму не сприяє покращенню діяльності інституту омбудсмена, а самого Уповноваженого спонукає переважно дбати про власний імідж, а не про виконання своїх обов`язків. Риторика пані Карпачової перед голосуванням та її заяви відразу опісля призначення свідчать, що новий-старий Уповноважений не має жодних намірів змінювати звичну практику своєї діяльності на краще, тоді як ініційовані нею у січні 2007 року зміни до законодавства свідчать про бажання перетворити Уповноваженого з прав людини на ексклюзивного адвоката, що має на додаток ще й прокурорські повноваження.
    
    У цьому вбачаються загрози перетворення інститута омбудсмена на інструмент політичних інтриг, перетворення прав людини на розмінну монету у боротьбі за владу та дискредитації самої ідеї правозахисту.
    
    Для подолання зазначених загроз та негативних тенденцій громадські організації, що підтримали Євгена Захарова, розпочинають проактивний моніторинг діяльності омбудсмена. Цілями моніторингу є: приведення діяльності інституту омбудсмена у відповідність до вимог Закону (створення регіональних представництв Уповноваженого з прав людини, відкритість діяльності Уповноваженого; своєчасне оприлюднення річних звітів про стан дотримання прав людини); введення практики звітування Уповноваженого за використання бюджетних та позабюджетних коштів; запобігання подальшій політизації інституту омбудсмена; відповідальність Уповноваженого та політичних сил, що підтримали його кандидатуру, за належне виконання функцій та дотримання закону.
    
    В рамках моніторингу буде також провадитись широка просвітницька кампанія, спрямована на формування в суспільстві правозахисного світогляду та пропаганду правозахисту як ідеї, що здатна об`єднати Україну.
    Джерело:Українська Гельсинська спілка з прав людини.


Які політичні сили Київщини є найбільш близькими вам?
Батьківщина (Всеукраїнське об'єднання)
Голос (Політична партія)
Європейська Солідарність (політична партія)
Наш Край (політична партія)
Опозиційна платформа - За життя
Радикальна партія О.Ляшка
Слуга народу (політична партія)
Сила і Честь (Політична партія І. Смєшка)
Інша партія
Жодна партія не є близькою мені