Наша сторінка на Facebook Наша сторінка у Twitter Наш канал Youtube
підписатися на новини
Email
підписатись
відписатись

Фонд Країна Добродій
Газета Нова Доба - видання про Київ і столичну область
Парламентський клуб НУО
Українська гельсинська спілка з прав людини
Портал Громадський простір

 

 НОВИНИ


Презентація конкурсів за програмою "Відкритий фонд для ЗМІ України".

15 березня, 2007 р.

    19 березня відбудеться прес-конференція представників Міжнародного фонду "Відродження" та Інтерньюз-Нетворк щодо оголошення конкурсів за програмою "Відкритий фонд для ЗМІ України".
    
    19 березня 2007 року о 13:30 у приміщенні УНІАН.
    
    Відкритий Фонд для ЗМІ України - це конкурсна програма грантів, мета якої: 1)
    сприяти реформуванню, дотриманню та виконанню законодавства в інформаційній сфері;
    2) підвищити відповідальність та підзвітність органів влади шляхом підтримки проектів з підготовки та поширення інформаційних продуктів.
    
    Відкритий Фонд для ЗМІ України є спільною ініціативою Інтерньюз-Нетворк та Міжнародного фонду "Відродження" (МФВ). Міжнародний фонд "Відродження" та Інтерньюз-Нетворк оголошують конкурси за програмою "Зміцнення незалежних засобів масової інформації в Україні" в рамках Відкритого Фонду для ЗМІ України. Кошти Відкритого Фонду для ЗМІ формуються за рахунок внеску Міжнародного фонду "Відродження" та Гранту ?121-A-00-03-00004-00, наданого Інтерньюз-Нетворк Офісом з питань демократичних і соціальних перетворень, Бюро по країнах Європи та ННД Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).
    
    Протягом 2004 - 2006 років відбулися 6 серій конкурсів за програмою, за якими було підтримано 77 проекти на загальну суму 661678 дол. США.
    
    Наразі за програмою "Відкритий фонд для ЗМІ України" оголошено 4 конкурси:
    
    a.. Тендер на створення віртуальної медійної бібліотеки (порталу), спрямований на збір та систематизацію перекладів документів та статей з медіа тематики, напрацьованих законопроектів та інших документів щодо різних аспектів діяльності ЗМІ (бюджет - 50000 дол. США);
    b.. Сприяння реформуванню, дотриманню та виконанню законодавства в інформаційній сфері, (бюджет - 100000 дол. США) ;
    c.. Підготовка та поширення інформаційних продуктів з метою підвищення відповідальності й підзвітності органів влади (бюджет - 130 000 дол. США);
    d.. Інформаційні обміни між регіонами України (бюджет - 49523 дол. США).
    
    Тендер на створення віртуальної медійної бібліотеки (порталу) передбачає створення ресурсу, який має акумулювати та представляти у вільний доступ для користувачів Інтернет різноманітні документи, що стосуються засобів масової інформації:
    
    · переклади нормативних актів інших країн, які регулюють діяльність ЗМІ;
    
    · національну законодавчу базу діяльності ЗМІ та існуючі проекти законів;
    
    · експертні висновки щодо законів та законопроектів;
    
    · аналітичні матеріали, огляди, електронні версії публікацій експертів, журналістів тощо щодо різних аспектів діяльності ЗМІ, у т.ч. - перекладені з іноземних мов;
    
    · матеріали конференцій, семінарів, лекцій, тренінгів та інших заходів (з дозволу власників авторських прав на такі матеріали) та ін.
    
    За напрямком "Сприяння реформуванню, дотриманню та виконанню законодавства в інформаційній сфері" пріоритетними напрямками підтримки стануть:
    
    · моніторинг дотримання та виконання законодавства в галузі ЗМІ, моніторинг порушень права на свободу слова та інформації; широке оприлюднення результатів таких моніторингів;
    
    · моніторинг та аналіз присутності іноземних (у т. ч. російських) ЗМІ на українському медіа ринку для вивчення економічних та правових наслідків цієї присутності для ЗМІ України;
    
    · аналіз правових передумов та наслідків впровадження цифрового телебачення в Україні;
    
    · аналіз наслідків приєднання України до Європейської конвенції щодо транскордонного телебачення та її подальшої імплементації;
    
    · аналіз виборчого законодавства щодо ЗМІ з метою поліпшити законодавчу базу діяльності ЗМІ під час наступного виборчого процесу, вивчення досвіду виборів 2006 року;
    
    · сприяння змінам у законодавстві, які сприятимуть розвиткові якісного україномовного контенту Інтернет;
    
    Другим великим напрямком за програмою є "Підготовка та поширення інформаційних продуктів з метою підвищення відповідальності й підзвітності органів влади". Пріоритетними для напрямку є:
    
    · проекти випуску нових інформаційних продуктів, радіопередач на кшталт "гаряча лінія" ("дзвінки в студію"), газетних додатків, публікації спеціальних видань (бюлетенів), підтримки журналістських розслідувань;
    
    · підвищення відповідальності та підзвітності органів влади, протидію корупції, реалізацію функцій контролю ЗМІ за владою, організацію суспільного діалогу та дебатів тощо.
    
    · підтримка висвітлення найбільш важливих проблем місцевих громад;
    
    · підтримка висвітлення найбільш вдалих прикладів діяльності недержавних організацій та третього сектору загалом;
    
    · висвітлення гостро актуальних для громадськості тем, таких, наприклад, як продаж, купівля та розподіл землі та підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги, тощо.
    
    · підтримка громадської журналістики (civic journalism), коли самі громадяни створюють соціально значущий контент (гарячі лінії, веб блоги, публікації громадських (непрофесійних)журналістів у професійних ЗМІ) та ін.);
    
    Здебільшого за напрямком підтримувалися регіональні ЗМІ, у тому числі телекомпанії, радіостанції, друковані ЗМІ та Інтернет-видання. За цим напрямком у конкурсі можуть брати участь прибуткові організації, якими є засоби масової інформації.
    
    У рамках напрямку створення інформаційних продуктів, спрямованих на підзвітність влади двічі було проведено конкурси під назвою "Інформаційні обміни між регіонами України".
    
    З конкурсами підтримуються пілотні проекти, що спрямовані на обмін інформацією та професійним досвідом між регіональними ЗМІ через журналістські обміни, коли журналісти одного ЗМІ тимчасово працюють у ЗМІ іншого регіону, й навпаки, завдяки чому створюють інформаційні матеріали (цикл статей, телевізійних та радіо програм), які друкуються або мають ефір у регіоні автора матеріалів.
    
    Матеріали, створені у рамках проектів, мають неупереджено висвітлювати реалії та події, що відбуваються в інших регіонах, з метою подолання та усунення міфів і стереотипів.
    
    ОСТАННІЙ ТЕРМІН ПОДАННЯ ПРОЕКТІВ ЗА УСІМА КОНКУРСАМИ - 10 КВІТНЯ 2007 РОКУ.
    
    Інформація та акредитація: Сергій Дьома, менеджер програми "Відкритий фонд для ЗМІ України", телефон 202 40 13, e-mail: dyoma@irf.kiev.ua
    
    Джерело : Міжнародний фонд "Відродження"


Яким суспільним інституціям ви довіряєте найбільше?
Президенту
Верховній раді
Уряду
органам місцевого самоврядування
Армії
Поліції
Цекрві
Громадським організаціям
Волонтерам
Нікому не довіряю