Наша сторінка на Facebook Наша сторінка у Twitter Наш канал Youtube
підписатися на новини
Email
підписатись
відписатись

Quicks: Креативний мобільний застосунок для відеомонтажу
Мобільний додаток Slibe для веб - дизайнерів
Газета Нова Доба - видання про Київ і столичну область

 

 НОВИНИ


«Українці самі мають вирішувати своє майбутнє» - посол США в Україні Джеффрі Пайєтт

20 листопада, 2015 р.

    19 листопада в Українському кризовому медіа-центрі за ініціативи Координатору проектів ОБСЄ в Україні вітчизняні та закордонні експерти обговорили проблеми та перспективи конституційної реформи в частині правосуддя. Так, за словами члена Конституційної Комісії Сергія Головатого, основу для побудови нової системи правосуддя закладено. «Конституційна комісія напрацювала пропозиції стосовно системної реформи для закладення конституційної основи для нової системи правосуддя, тієї, якої сьогодні в Україні немає», - зазначив пан Головатий, та додав, що в Україні немає незалежної судової влади як мінімум через те, що до її формування залучені політичні інститути.
    Зі свого боку, ректор Національної школи суддів України, член Конституційної комісії Микола Оніщук відмітив важливість підходів до особи судді. «Очевидно, що якщо діяльність виконавчої влади та законодавчої влади в світі є усталеними, то в усьому, що стосується судді, постійно з’являються нові вимоги, які мають забезпечувати не лише прийняття ним рішення по суті справи, але й у ключі концепту прав людини», - зазначив М. Оніщук.
    Голова Вищого господарського суду України Богдан Львов в котрий раз нагадав, що «судова реформа - це не те саме, що внесення змін до Конституції. Останні - це важлива, але, здебільшого, стратегічна задача. Судова реформа - це набагато більше, ніж внесення змін до Основного закону. Судова реформа не обмежується виключно структурними або кадровими змінами», - зазначив очільник ВГСУ.
    За словами судді Верховного Суду України Олександра Волкова, запроваджувати зміни необхідно терміново. На його думку, досвід країн, в яких свого часу відбулося так зване «економічне диво», показує, що реформування розпочалося саме з судової системи. «Країни, в яких відбулося швидке економічне зростання - Південна Корея, Японія, Сінгапур тощо, перш за все, приводили свою судову систему у відповідність до міжнародних стандартів. Нам ці зміни треба було робити ще вчора, бо ми вже втрачаємо час. Суди мають створюватись на підставі закону. На кар’єру судді не мають впливати політики. Органи, які відповідають за формування суддівського корпусу, мають складатися з більшості суддів, обраних суддями», - зазначив він.
    Досить високо оцінили зміни до Конституції в частині правосуддя іноземні експерти. Так, за словами представника Генерального секретаря Ради Європи з питань координації програм співробітництва РЄ Владіміра Рістовскі, міжнародні інституції схвалюють напрацьовані Україною зміни. «Венеціанська комісія вважає, що текст змін дуже добре складений і заслуговує на міжнародну підтримку. Ми вітаємо зняття з парламенту та Президента повноважень щодо призначення і звільнення суддів та вирішення питань кар’єрного розвитку суддів. Також Комісія вітає покращення, пов’язанні із позбавленням Верховної Ради України повноважень по висловленню недовіри Генпрокурору», - повідомив пан Рістовскі.
    Коментуючи проект змін до Конституції в частині правосуддя, посол Сполучених Штатів Америки в Україні Джеффрі Пайєтт зазначив, що вже було багато зроблено в цьому напрямку, тепер багато чого залежить від парламентарів, які мають прийняти запропоновані Президентом зміни, коли вони будуть внесені до Верховної Ради України. «Дуже важливим для депутатів є необхідність подивитися на ці питання не через те, що буде краще для тієї чи іншої політичної фракції, а думати про те, що буде краще для України та для українців. З цієї точки зору громадянське суспільство має дуже важливий голос і важливу роль. Українські судді також відіграють дуже важливу роль в цьому, і я сподіваюся, що представники української судової гілки влади, скористаються реформою для того щоб не захищати те, що відбувалося у минулому, а проведуть дискусію про те, що буде у майбутньому».
    Також пан посол відзначив, що є певні проблеми, в тому числі із довірою до судів, але майбутнє українців залежить лише від їх вибору, за них це не повинен робити ані Вашингтон, ані Москва. «Безперечно, є дефіцит довіри для судової влади, але українці самі мають вирішувати майбутнє своєї країни. Якщо Україна зможе забезпечити верховенство права в країні, це означатиме, що вона виконала головну вимогу Революції Гідності. Від успіху цієї реформи також залежить надходження американських та інших іноземних інвестицій в Україну. Моя порада така: це дуже важливо, тому зробіть усе правильно. У Вас є найкращі можливості та доступ до технічних консультацій. Забезпечте широке та прозоре суспільне обговорення. Але врешті решт, зробіть свій власний вибір. Тому що майбутнє української демократії будуть вирішувати тільки українці», - наголосив Джеффрі Пайєтт.
    Обговорюючи питання оновлення прокуратури, заступник Генерального прокурора України Давід Сакварелідзе, який приєднався до колег через скайп-включення, зазначив, що реформа прокуратури має величезне значення, але разом з тим, ніхто не ідеалізує ті зміни, які вже мають місце. «Ми не ідеалізуємо ту реформу, яку розпочали. Однак ми вважаємо, що відбувся різкий скачок. Рік назад ніхто і уявити не міг, що майже 2,5 тисяч посад у прокуратурі будуть заповнюватися за допомогою конкурсу, а не через корупційні зв’язки. Багато скептиків нам докоряє тим, що багато нинішніх працівників прокуратури знову потрапляють до цього органу, але ми все одно вважаємо, що це суттєвий крок. Прокуратура не злякалася і розпочала ці зміни, тому ми вважаємо це суттєвим оновленням системи», - зауважив пан Сакварелідзе.
    Не дивлячись на дещо різні погляди стосовно судової реформи, всі учасники дискусії погодились з тим, якщо судова реформа не буде успішною, то всі інші реформи не будуть мати успіху, бо за словами постійного заступника посла Федеративної Республіки Німеччина у Києві пана Вольфґанґа Біндзайля, судова реформа - це реформа реформ.


Яким суспільним інституціям ви довіряєте найбільше?
Президенту
Верховній раді
Уряду
органам місцевого самоврядування
Армії
Поліції
Цекрві
Громадським організаціям
Волонтерам
Нікому не довіряю