Наша сторінка на Facebook Наша сторінка у Twitter Наш канал Youtube
підписатися на новини
Email
підписатись
відписатись

Quicks: Креативний мобільний застосунок для відеомонтажу
Мобільний додаток Slibe для веб - дизайнерів
Газета Нова Доба - видання про Київ і столичну область

 

 НОВИНИ


Берлінський фестиваль туристичних фільмів “Золоті ворота міст”: життя можна прожити інакше?

12 квітня, 2004 р.

    Щороку в Німеччині відбувається понад півсотні кінофестивалів. На особливу увагу серед них заслуговує міжнародний конкурс туристичних фільмів “Золоті ворота міст” –“Сінема-ITB”, який щовесни проходить у Берліні в рамках найбільшого туристичного ярмарку в світі. Засновниками фестивалю є продюсерська фірма “Гушерт фільм унд медіа” та Конференція федеральної служби кіно. Цього року в номінаціях “Міста”, “Економіка”, “Регіони” змагались між собою 45 стрічок. Про фільми-переможці – далі у радіожурналі “Світ культури”.
    
    Намагаючись розкрити естетику феномену туризму, берлінський кінофестиваль відкриває свої ”золоті ворота” для кожного, хто мріє побувати у найекзотичніших регіонах світу. Плин майстерно відзнятих кадрів захоплює глядача і несе у вир життя окремого національного та природнього ареалу, яких безліч на планеті. Так само як і безліч художніх рішень у талановитого митця...
    
    Як вам до вподоби Фарерський архіпелаг? Саме на одному з його островів поблизу Готландського узбережжя знайшов свій рідний дім знаменитий шведський кінорежисер Інгмар Бергман, що раніше мешкав у перелюдненому Стокгольмі.
    
    
    Переглядаючи стрічку ”Фарерські острови – розмаїття досвіду”, яка отримала першу премію на кінофестивалі ”Золоті ворота міст”, одразу стає зрозумілим бажання Бергмана усамітнено жити на острові осторонь материкової метушні. Далекі хутори за полями, незліченні чорні вівці, привітні перехожі чи велосипедисти, які зрідка потрапляють на очі, сонце, вітер і дорога до холодного моря. Діалог без посередників: людина і острів, людина і море. Відчуваючи себе на кінці світу починаєш думати над тим, що життя можна було б прожити й інакше...
    
    Натомість традиційні уявлення про виключно прагматичний урбанізм столиці Сполучених Штатів Америки розвіюються з перших кадрів стрічки ”Вашингтон DC – столичний регіон США”. Оригінальність втілення художнього образу Вашингтона і принесла його авторові Метту Гефні перемогу у категорії ”Міста”:
    
    ”Це для мене просто несподіванка. Я і не мріяв про приз. А він у мене вперше. Ми хотіли показати людям, які уявляють собі Вашингтон лише як резиденцію американського уряду, що тут є також чудове нічне життя, шопінг, кафе, ресторани, вишукана кухня. Ми намагалися відобразити й красу штатів Вірджинія та Мериленд і принад, які вони мають. Туристичний ринок США є одним з найбільших у світі. В нас поціновують також високі технології і демократію. Не менше, аніж у ”старій” Європі, яка вже перетворюється на нову, з огляду на процеси, які там відбуваються. Крім Азії та Південної Америки, Європа становить дедалі більший інтерес для американців”.
    
    
    Члени журі, довго сперечаючись, дійшли згоди присудити дві перші премії стрічкам з Німеччини – ”Дрезден” та ”Ласкаво просимо до федерального округу Рейн-Нойс” відповідно у категоріях ”Міста” та ”Економіка”. Голова управління федерального округу Рейн-Нойс Дітер Патт розповідає:
    
    ”Режисерові фільму Каю Фетману вдалося майстерно представити
    
    не тільки сучасні багатства одного з найуспішніших промислових регіонів федеральної землі Північний Рейн-Вестфалія. Він також відобразив розмаїття культурного ландшафту регіону, що простягається вздовж оспіваної у народних піснях річки Рейн, яку відкрили для себе ще римляни понад два тисячоліття тому”.
    
    Я теж працювала у складі журі кінофестивалю ”Золоті ворота міст”-”Сінема-ITB”. Найбільше мене вразив фільм з Австрії ”Тіроль-гармонія протиріч”. Саме цій стрічці я дала найвищу оцінку – 10 балів - за всіма критеріями аудитивного та візуального сприйняття, звукового дизайну та мови, змісту та інформативності, художньої інтерпретації. І ця картина теж перемогла у категорії ”Регіони”.
    
    На тлі мальовничих пейзажів неприступних Альп та їх гірськолижних регіонів високого класу режисер Еріх Гьортнаґль зумів показати гостинність мешканців Тіролю. Він динамічно вибудував свій фільм на метафорі самобутнього тірольського фолькльору. Одразу ж захотілось знову побувати в цій центральноєвропейській країні, де органічно поєднується східно- та західноєвропейський дух. До речі, ще дві кінострічки з Австрії були відзначені на кінофестивалі: ”Танець життя – Австрія” та ”Казино – ігри, в які грають люди”. У картині ”Танець життя” режисер незвично синтезував елегантний шарм Відня та строкатість інших регіонів Австрії за допомогою відзнятих рухів вальсу. Президент кінофестивалю ”Золоті ворота міст” Вольфганг Йо Гушерт:
    
    ”Австрійці знімають зазвичай непогані фільми, тому й не дивно, що вони були відзначені цього року у всіх трьох категоріях”.
    
    Особливу симпатію членів журі та глядачів фестивалю туристичних фільмів ”Золоті ворота міст” викликали стрічки ”Подорож Балі”, ”Танзанія - автентична Африка”, та ”Тадж на набережній Аполлона Бомбею”. Говорить професор Дюссельдорфського інституту аудіовізуальних мистецтв Карін Велькер-Шмітт:
    
    ”Мова фільму повинна бути міжнародною, щоб її зрозуміли. Проте регіональні відмінності існуватимуть завжди. Та особливість, з якою я зіткнулася при перегляді фільмів на цьому кінофестивалі, полягає у тому, що попри красу кадрів та звуковий дизайн вони були інтернаціональними. Друга ж ознака криється у своєрідності кожної країни, коли, наприклад, Танзанія може вдало показати левів та жираф, а Балі чи Таїланд – красу природи. Та окрім смислового навантаження в цих картинах цікавий і особливий спосіб зйомок”.
    
    
    Директор комплексу казино ”Берлін” Кай-Уве Розе, критично відгукуючись про рівень деяких стрічок, представлених на кінофорумі ”Сінема-ITB”, зокрема зазначив:
    
    ”Фільм про Танзанію дуже гарний. Вражає своїми кольорами та мовою закодованих вражень. Хоча він не зовсім збігається з критеріями, але як на мене - то це справді один з найвиразніших фільмів, що стосується атмосфери. Я особисто ще не був у Танзанії, але тепер маю уявлення про цей край, про те, що мене може там очікувати”.
    
    На берлінський фестиваль туристичних фільмів цього року були надіслані й стрічки зі Східної Європи: Польщі, Хорватії, Прибалтики. Почесне друге місце посів фільм естонського режисера ”Відчуй Таллінн” разом з картинами про Копенгаген та Стокгольм. Голова правління Національного центру туризму Німеччини Гюнтер Колоніус вважає, що такі високохудожні фільми, як ”Відчуй Таллінн”, сприяють розвиткові маркетингу туроператорів Західної Європи в східноєвропейських країнах, що у свою чергу веде до зростання тут туристичного ринку:
    
    ”Цей фільм є дуже інформативним та легким у сприйнятті, він не може надокучити. Із розширенням Євросоюзу до нових регіонів належить і Прибалтика. Вона становить неабиякий інтерес для наших громадян. Це зумовлено не тільки нашими історичними зв”язками. Мої знайомі, які вже побували в балтійських країнах, розповіли мені про них багато цікавого. І в мене виникло непереможне бажання з”їздити туди, особливо після перегляду цього чудового фільму”.
    
    Член президії дипломатичного клубу при Міністерстві закордонних справ Німеччини Кріста Морштедт-Яуер стверджує, що плекання традицій у державах за ”залізною завісою” було сильнішим, аніж у ”супільстві розваг” на Заході Європи:
    
    ”Ми маємо ще дуже багато застережень щодо держав, які ось-ось увійдуть до ЄС. А знаємо про них дуже мало. Я впевнена в тому, що ця стара частина Європи, яка тривалий час була від нас відмежованою, володіє великим культурним потенціалом. Ми у Західній Європі повинні змінити своє ставлення до цих країн. Адже їх мешканці не тільки нелегали та перемитники авто, а й здібні режисери, пристрасні музиканти, майстри на усі руки з безмежною фантазією. Ми ще дивуватимемось, скільки талантів зі Східної Європи перемагатиме на наших фестивалях”.
    
    Президент фестивалю туристичних фільмів ”Золоті ворота міст”-”Сінема-ITB” Вольфганг Йо Гушерт радіє з того, що географія конкурсу з кожним роком розширюється, відкриваючи нові перспективи перед кінофестивалем:
    
    ”У нас критерії безперечно інакші, аніж в інших фестивалів. Тут йдеться про те, щоб відзначити якомога більше картин, які цього варті. Бо є
    
    дуже багато міст, регіонів, країн і ще більше фільмів про них, кожен з яких має своє обличчя. Окрім змісту ми приділяємо особливу увагу емоціям, які викликає стрічка. Адже це ті неповторні спогади, які забирає з собою глядач”.
    
    
    
    Слід зазначити, що кращі картини берлінського міжнародного кінофестивалю ”Золоті ворота міст” будуть представлені на початку червня в Україні в рамках фіналу п”ятого кіноконкурсу туристичних фільмів у Ялті ”Вітер мандрів”.
    Джерело: Дойче-велле


Яким суспільним інституціям ви довіряєте найбільше?
Президенту
Верховній раді
Уряду
органам місцевого самоврядування
Армії
Поліції
Цекрві
Громадським організаціям
Волонтерам
Нікому не довіряю