Наша сторінка на Facebook Наша сторінка у Twitter Наш канал Youtube
підписатися на новини
Email
підписатись
відписатись

ІСАР «Єднання»
Ресурсний центр ГУРТ
ГО Громадянська палата міста Києва
Журнал
Коаліція ГО Покоління демократичних перетворень
Парламентський клуб НУО
Українська гельсинська спілка з прав людини
Портал Громадський простір

 

 НОВИНИ


Комітет з питань правової політики рекомендує парламенту прийняти за основу проект закону про статус та процесуальні і соціальні гарантії слідчих України

17 червня, 2004 р.

    *** Законопроект пропонує визначити правове та соціальне становище слідчих, а також забезпечити належні умови для провадження досудового слідства.
    
    Так, проектом передбачається змінити існуючий порядок підпорядкування слідчих працівників. За словами автора, народного депутата Юрія Кармазіна, при цьому керівники центральних слідчих апаратів відповідних відомств матимуть повноваження щодо зарахування слідчих на роботу (службу), їх звільнення, застосування дисциплінарної практики.
    
    Тобто, працівники слідчих підрозділів будуть виведені з підпорядкування начальників міських, районних та лінійних органів, оперативних начальників та командирів, за якими залишиться лише функція організації взаємодії між слідчими та працівниками оперативних та інших служб. Керівництво слідчими буде здійснюватись лише по вертикалі – керівниками вищестоящих слідчих підрозділів.
    
    Голова Комітету Василь Онопенко висловив низку зауважень щодо проекту. Так, законопроект поширює свою чинність на “всіх слідчих, незалежно від їх відомчої належності”. З метою уникнення колізій (у разі прийняття даного законопроекту) доцільно врахувати особливості регулювання питань надання відпусток, прийняття на роботу та звільнення, призначення пенсій, які встановленими базовими нормативно-правовими актами.
    
    Крім того, пропонується встановити річний термін стажування (для осіб, що не мають досвіду практичної роботи за спеціальністю) після складання кваліфікаційного іспиту.
    
    Щодо слідчих дій та вчинків слідчого “які викликають сумнів у його об’єктивності, неупередженості та незалежності”, то у такому положенні закону немає потреби, оскільки це питання може бути вирішене шляхом відводу або самовідводу слідчого, що достатньо врегульовано діючим КПК", - наголосив В.Онопенко.
    
    Не зрозумілою для Комітету є мотивація автора законопроекту при наданні слідчому, що вийшов на пенсію, права на постійне носіння і зберігання вогнепальної нарізної коротко ствольної зброї Пропонується вилучити ці положення з проекту.
    
    Нормою проекту надається право слідчому на оскарження до суду прийнятого щодо нього рішення, яке, на його думку, обмежує його професійні та особисті права, принижують його честь, гідність та ділову репутацію. Це право надається кожній особі, право якої порушено - зазначили члени Комітету.
    
    Також, вважає Комітет, слід врахувати пропозицію Головного науково-експертного управління щодо визначення норми навантаження слідчих, включенням до проекту положення яке обмежувало б кількість кримінальних справ, які водночас можуть розслідуватися слідчим.


Ваша оцінка перспективи вступу України до ЄС:
5 років
10 років
20 років
Ніколи