Наша сторінка на Facebook Наша сторінка у Twitter Наш канал Youtube
підписатися на новини
Email
підписатись
відписатись

Фонд Країна Добродій
Газета Нова Доба - видання про Київ і столичну область
Парламентський клуб НУО
Українська гельсинська спілка з прав людини
Портал Громадський простір

 

 НОВИНИ


Керівництво Фонду "Відродження" спростовує Звіт тимчасової комісії

20 червня, 2004 р.

    *** Керівництво Міжнародного фонду "Відродження" звернулося до Голови та депутатів Верховної Ради та парламентської комісії з розслідування діяльності організацій, фінансованих закордонними грантами, у якому вимагає спростування низки тверджень "попереднього звіту" Тимчасової комісії cтосовно діяльності Фонду як таких, що не відповідають дійсності та завдають "шкоди честі, гідності і репутації МФВ як юридичної особи, сумлінню його співробітникам і незалежним експертам, котрі є громадянами України."
    
    Голові Верховної Ради України
    Литвину В.М.
    Народним депутатам України
    Голові Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України
    з питань встановлення фактів закордонного втручання
    у фінансування виборчих кампаній в Україні
    через недержавні організації, що існують на гранти
    іноземних держав, народному депутатові
    Мішурі В.Д.
    
    16 червня 2004 р.
    
    З В Е Р Н Е Н Н Я
    
    Шановний Володимире Михайловичу!
    Шановні народні депутати України!
    
    Ознайомившись із текстом "попереднього звіту" голови Тимчасової слідчої комісії п. Мішури В.Д. (розміщеним на офіційному сайті Верховної Ради України та поширеним серед народних депутатів України), а також зі стенограмою засідання ВР України під час його розгляду, змушений констатувати, що народним депутатом України Мішурою В.Д. поширено відомості про діяльність Міжнародного Фонду "Відродження" (МФВ), що не відповідають дійсності.
    
    У зв’язку з цим звертаюся із вимогою їх спростування тим же самим способом, яким вони були поширені.
    
    Нижче подаю перелік тверджень, що безпосередньо стосуються МФВ, не відповідають дійсності і не відносяться до категорії оціночних суджень, а тому мають бути спростовані.
    
    · Стор.9: МФВ зараховано до категорії "зарубіжних зв’язків і контактів". Насправді МФВ зареєстровано як українську юридичну особу, що діє відповідно до законодавства України.
    · Стор.23, абз.3: інформація про те, що створені Джорджем Соросом благодійні фонди (тобто і МФВ, оскільки Сорос є одним з його засновників) "здані в оренду на взаємовигідних умовах американським спецслужбам", є безпідставним звинуваченням на адресу співробітників МФВ і незалежних українських експертів, які співпрацюють з програмами Фонду. Це завдає шкоди честі, гідності і репутації МФВ як юридичної особи, сумлінню його співробітникам і незалежним експертам, котрі є громадянами України.
    · Стор.24 абз.3: не відповідає дійсності твердження про те, що переважна більшість коштів МФВ спрямовано на реалізацію програм з "моніторингу і впливу на політичні процеси в суспільстві, передусім вибори".
    · Стор.24 абз.4: громадські об’єднання "Свобода вибору" та "Твій голос" не є підконтрольними МФВ, як це подано у звіті.
    · Стор.24 абз.5: жоден із проектів МФВ не передбачав організацію політичної реклами будь-яких учасників виборчої кампанії, як це стверджується у звіті.
    · Стор.24 абз.6: стратегія МФВ, що є відкритою для громадськості, не передбачає виділення коштів на організацію масових заворушень, як це обстоює звіт.
    · Стор.25 абз.3: програмою "ЗМІ" МФВ ніколи не виділялися кошти на висвітлення подій "в інтересах блоку "Наша Україна".
    · Стор.25 абз.4: Програми МФВ ніколи не використовувалися для "збору, узагальнення та реалізації компрометуючих суперників кандидата в Президента України від "Нашої України" матеріалів", як це наведено у звіті.
    · Стор.26 абз.1: ні МФВ, ні Інститут Відкритого Суспільства ніколи не мали й не проводили жодних переговорів "з метою створення сприятливих умов… під час виборів Президента України, на підтримку діяльності блоків "Наша Україна", Ю. Тимошенко, СПУ", як це вказано у звіті, так само як і на підтримку будь-яких інших політичних сил України.
    · Стор.26 абз.2: Джорджем Соросом не виділялося 1 млн. доларів США для "корегування громадської думки у вигідному США плані", як це стверджується у звіті.
    · Стор.26 абз.3: МФВ не надає "фінансового забезпечення діяльності, що передбачає отримання та використання" матеріалів, що компрометують кандидатів у Президенти України.
    · Там же: МФВ не здійснює заходів для "популяризації законотворчої діяльності В.Ющенка", як це вказано у звіті.
    · Стор.27 абз.1: Не відповідає дійсності твердження, що "за вказівки Дж. Сороса керівництво Міжнародного фонду "Відродження" (МФВ) спільно з головою "Київської незалежної медіа ? профспілки" С. Гузьом та керівником Національної спілки журналістів України І. Лубченко виробило стратегію подальшої діяльності незалежного профспілкового руху в ЗМІ в Україні. На його формування та діяльність МФВ передбачає виділити понад 130 тис. доларів США." Це також стосується тверджень, що містяться у звіті в абзацах другому та четвертому на сторінці 27.
    · Стор.27, абз.3: МФВ не планує організовувати "Національну Конференцію на тему "Реформування засобів масової інформації", в ході якої планується прийняти відповідний маніфест та визначитись в подальших планах щодо "реанімації кампанії Гонгадзе" в Україні", тож, МФВ аж ніяк не може фінансувати її проведення.
    · Стор.27, абз.7: Є неправдивим твердження, що грант громадській організації Українська асоціація видавців періодичної преси для реалізації проекту "Подальше становлення Української асоціації видавців періодичної преси шляхом організаційного укріплення" було спрямовано на "інформаційне забезпечення (!) президентської виборчої комісії В. Ющенка". Зазначений грант Українській асоціації видавців періодичної преси у сумі 12 303 дол. США передбачав надання інституційної підтримки діяльності асоціації, що об’єднує близько 100 друкованих періодичних видань, і не мав жодної ознаки політичної заангажованості.
    · Стор.28, абз.9: МФВ не фінансував проект Міжнародного благодійного фонду "Академія української преси" (голова В. Іванов) "Поїздка журналістів до Нью-Йорку для висвітлення заходів за участю президента Кучми на сесії Генасамблеї ООН".
    · Стор.28, абз.10: Не відповідає дійсності твердження, що "виконавчий директор Міжнародного фонду "Відродження" (МФВ) Є.Бистрицький досяг неофіційної домовленості з координатором програм в Україні Інституту відкритого суспільства Е. Хопертом виділення МФВ гранту у розмірі 48,5 тис. доларів США на реалізацію проекту "Реформування медіа-законодавства".
    
    Крім того, звертаю увагу, цілий ряд наведених у звіті даних є неточними, а також поданими тенденційно та упереджено. Наводжу приклади помилкових відомостей, що містяться у звіті В.Д. Мішури:
    · Стор. 8, абз.9: МФВ згадано в контексті "аналітичного забезпечення діяльності окремих політиків та політичних угрупувань". Як приклади такої діяльності наведено підтримку МФВ "Незалежної профспілки журналістів" та "Громадської Ради при Комітеті Верховної Ради України, очолюваної М. Томенком". МФВ дійсно підтримує становлення журналістського профспілкового руху в Україні та діяльність незалежної коаліції громадських організацій та експертів у сфері ЗМІ. Однак це жодним чином не передбачає "забезпечення діяльності окремих політиків та політичних угрупувань". Крім Київської незалежної медіа профспілки (правильна назва організації), підтримку МФВ на підставі проведених відкритих конкурсів здобув також цілий ряд регіональних профспілкових організацій. МФВ підтримує діяльність Громадської Ради з питань свободи слова та інформації. Втім, ця Рада, відповідно до своїх установчих документів, не має голови або іншого керівника і не підпорядкована Комітету Верховної Ради з питань свободи слова та інформації, очолюваному М. Томенком.
    · Стор.24 абз.2: МФВ не був підпорядкований в 1993 році будапештський філії ІВС, а був і лишається самостійною українською юридичною особою.
    · Стор.25 абз.1: в рамках програми "ЗМІ" МФВ не передбачається спрямовувати близько 200 тис. дол. США на "створення та розвиток незалежних профспілкових об’єднань, електронних та друкованих ЗМІ"
    · Стор.25 абз.4: у МФВ ніколи не існувало і не існує "Юридичної програми", як це стверджується у звіті.
    · Стор.26 абз.1: Інститут Відкритого Суспільства не має "регіональної штаб-квартири з питань діяльності в Україні в м. Будапешт", як це стверджується у звіті.
    · Там же: Г. Немиря не займає посади Генерального директора МФВ, як це стверджується у звіті.
    · Стор.26 абз.2: МФВ не має 30 програм, як це стверджується у звіті.
    · Там же: У 2003–2004 роках на програму "ЗМІ" не було спрямовано 3 млн. доларів США.
    · Стор.26 абз.3: програми "Реформування органів місцевого самоврядування та державного управління" у структурі фонду не існує.
    · Стор.26 абз.6: Програми "Юридичний правозахист" у структурі МФВ ніколи не було!
    · Там же: МФВ не фінансував семінари та тренінги Харківської правозахисної групи "Нові аспекти права на приватність та удосконалення українського законодавства", як це подано у звіті.
    · Стор.27, абз.6: у звіті стверджується, що МФВ "виділяє гранти", зокрема, громадській організації "Українська медіа-спілка" на проведення "найближчим часом" конференції "Вироблення та апробація механізмів коаліційної діяльності асоціацій телерадіомовників", грант у розмірі 7 тис. доларів США. МФВ дійсно підтримав проект "Конференція "Вироблення та апробація механізмів коаліційної діяльності асоціацій телерадіомовників" з бюджетом 6816 дол. США, що передбачав підтримку конференції, яка відбулася ще у вересні 2003 р.
    · Стор.27, абз.7: Неточною є інформація, що "на етап створення і розвитку недержавної інформаційної агенції у сфері радіомовлення "Панорама новин" МФВ передбачено кошти у розмірі 30 тис. доларів США", адже МФВ підтримував створення та діяльність радіослужби (не інформаційне агентство) "Панорама новин" для створення та поширення соціально значимої, неполітичної інформації, так само як підтримував упродовж останніх років організацію інформаційного, об’єктивного радіомовлення ? "Громадське радіо".
    · Там же: Не достовірною є інформація, що "у разі ефективного впровадження проекту ["Панорама новин"] представниками МФВ залучатиметься додаткове фінансування від таких посольств в Україні як Нідерландів, Великої Британії, США, фонду Ч. Мотта та ряду інших закордонних донорів".
    · Стор.28 абз.2: О. Архипська ніколи не працювала і не працює на посаді координатора програми "ЗМІ", як це стверджується у звіті.
    · Стор.29, абз.2: у звіті вказано, що "МФВ виділить Інституту масової інформації (керівник Л.Звєрєв) грант у розмірі 14 тис. 782 доларів США на проведення найближчим часом форуму "Правозахисна медіа ініціатива".
    
    Насправді, проект ГО "Інститут масової Інформації" "Організація взаємодії регіональних ЗМІ з метою апробації механізмів захисту прав ЗМІ" був підтриманий ще у травні 2003 р. Він передбачав проведення журналістського форуму "Правовий самозахист". Форум успішно проведено у червні 2003 року.
    
    Беручи до уваги те, що МФВ надав офіційну відповідь на запит члена Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України, народного депутата п. I. Шурми, а поширена у Верховній Раді України доповідь не відповідає ані наданій інформації, ані оприлюдненим МФВ звітам, прошу народного депутата Мішуру В.Д. повідомити, у який спосіб і з яких джерел він отримав інформацію про діяльність Міжнародного фонду "Відродження".
    
    Також прошу повідомити, чому діяльність МФВ, котрий "не існує" і не надає гранти від іноземних держав, позаяк є юридичною особою, зареєстрованою на території України відповідно до її законодавства, тим не менш, стала предметом розгляду тимчасової слідчої комісії.
    
    Користуючись нагодою, хочу запевнити Вас, що МФВ відкритий до нових форм співпраці із Верховною Радою України задля розвитку відкритого, демократичного суспільства. У тому числі Міжнародний фонд "Відродження" готовий розглянути пропозиції щодо підтримки фахової підготовки та якісного проведення спеціальних парламентських слухань з питань сприяння діяльності та з питань фінансування, зокрема іноземними донорами, неурядових (громадських, недержавних) організацій в Україні.
    
    До цього варто додати, що за роки своєї діяльності МФВ безпосередньо сприяв становленню професійних Парламенту та парламентаризму в Україні. У тому числі не може бути забуто, що громадська, суспільно значуща діяльність організацій та закладів, які очолювали та очолюють багатьо народних депутатів України - минулих скликань, так само й діючих сьогодні, - була підтримана Міжнародним фондом "Відродження". Це організації та заклади, з якими пов’язані імена колишніх народних депутатів - Багрова Миколи Васильовича, Коліушка Ігоря Борисовича, Медведчука Віктора Володимировича, Місюри Вадима Ярославовича, Богословської Інни Германівни, Костицького Василя Васильовича, Кременя Василя Григоровича, Райковського Броніслава Станіславовича, Яцуби Володимира Григоровича та ін, а також діючих сьогодні - Толочка Петра Петровича, Томенка Миколи Володимировича, Мусіяки Віктора Лаврентійовича, Томича Івана Федоровича, Шульги Миколи Олександровича, Дорогунцова Сергія Івановича, Кириленко В'ячеслава Анатолійовича, Самойлик Катерини Семенівни, Стретовича Володимира Миколайовича, Тарасюка Бориса Івановича.
    
    
    З повагою,
    Євген Бистрицький
    Виконавчий Директор
    Міжнародного фонду "Відродження"


Яким суспільним інституціям ви довіряєте найбільше?
Президенту
Верховній раді
Уряду
органам місцевого самоврядування
Армії
Поліції
Цекрві
Громадським організаціям
Волонтерам
Нікому не довіряю