Наша сторінка на Facebook Наша сторінка у Twitter Наш канал Youtube
підписатися на новини
Email
підписатись
відписатись

БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ІНТЕГРО
Фонд Країна Добродій
Газета Нова Доба - видання про Київ і столичну область
Парламентський клуб НУО
Українська гельсинська спілка з прав людини
Портал Громадський простір

 

 НОВИНИ


Про те чи був перший тур таким же прозорим, як і скриньки для голосування - ділилася враженнями координатор проектів нашої Фундації Лідія Гусина

5 листопада, 2004 р.

    На її думку якість і скринь і виборів - залишали бажати кращого.
    *** Вибори, вибори... Про них не говорить хіба що немовля, адже попереду – ще другий тур, в результаті якого і визначиться людина, що буде “вершити долю” нашої держави наступні 5 років. Чи був перший тур таким же прозорим, як і скриньки для голосування - ділилася враженнями координатор проектів нашої Фундації Лідія Гусина. Вона входила до складу ТВК № 217 Дніпровського району м. Києва.
    
    - Лідіє Федорівно, чи справді виборча ніч 31 жовтня виправдала свою чорну репутацію ночі Хелоуіна?
    
    - Так, і не тільки ніч, але й день 31-го, коли майже півтори тисячі виборців прийшли до ТВК „просити” дозволу на реалізацію свого виборчого права, визначеного Конституцією. І більшість з них мала уже запрошення взяти участь у виборах, але 31-го вранці їх вже не було у списках виборців на багатьох дільницях. Це значить , що 30-31 з’явилися нові списки – уточнені. Причини цього явища будуть вивчатися і будуть зроблені відповідні висновки.
    Чорні день та ніч були спровоковані низькою якістю списків виборців: помилки в іменах, прізвищах, днях народження, адресах, даних про зміну місця реєстрації тощо. Смішними до суму виглядають ситуації, коли заміжня жінка, перебуваючи у шлюбі більше 20 років, знаходить у списках своє дівоче прізвище замість прізвища, отриманого при одруженні.
    Проблему з неточностями у списках виборців ускладнив ще й той факт, що дуже мало було роз’яснень у ЗМІ, зокрема на телеканалах, щодо необхідності перевірки наявності свого прізвища у списку.
    А Закон „Про вибори Президента України” не визначив чітко процедуру уточнення списків.
    Навіть перевірка списків не змінила ситуацію.
    
    - Протягом якого часу Вам довелося перебувати на ТВК?
    
    - З 17 вересня відповідно до календарного плану ЦВК почали діяти всі ТВК.
    Більшість членів ТВК приділили багато часу підготовці виборчих дільниць до виборів та роботі з членами ДВК, щоб забезпечити прозорі та чесні вибори.
    
    - Як рішення ТВК вплинули на якість виборів?
    
    - Більшість членів ТВК, орієнтуючись на попередній досвід участі у виборах не приділила достатньої уваги нормам Закону „Про вибори Президента України”, тому були сформовані виборчі дільниці з порушенням ст. 74 Закону “Про вибори Президента...”, яка вимагає формування дільниць як „малих”, „середніх” та „великих” – тобто в залежності від кількості виборців того чи іншого мікрорайону повинні виділятися відповідні приміщення.
    Члени ТВК були переконані, що це не вплине на якість виборів.
    Друга принципова позиція – це подання Держадміністраціями списків виборців та затвердження їх на засіданнях ТВК. Затвердження даних списків територіальними виборчими комісіями планувалися, як правило, в термін, визначений календарним планом ЦВК. А це значить, не було часу для детальної перевірки якості поданих списків. Лише після передачі в ДВК стало ясно, що списки зроблені з такою кількістю помилок, що вони не придатні для забезпечення волевиявлення виборців. І почались пошуки виходу з цієї ситуації, які закінчилися – прогнозовано – появою подвійних, а то й потрійних списків у ДВК. Такі уточнення робилися знов-таки, виходячи з попереднього досвіду, а не керуючись нормами Закону, який передбачив процедуру уточнення списків через рішення дільничних, територіальних комісій, суду на підставі заяви виборця або подання організацій, визначених законом.
    Третя проблема: самі члени ТВК були готові прийняти таке рішення, щоб не загострити ситуації навколо формального, навіть злочинного, підходу з боку Держадміністрації.
    
    Підготувала Ольга Теличко


Чи вважаєте ви за необхідне реформувати ООН?
Так
Ні
ООН потрібно ліквідувати, а не реформувати