Наша сторінка на Facebook Наша сторінка у Twitter Наш канал Youtube
підписатися на новини
Email
підписатись
відписатись

БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ІНТЕГРО
Фонд Країна Добродій
Газета Нова Доба - видання про Київ і столичну область
Парламентський клуб НУО
Українська гельсинська спілка з прав людини
Портал Громадський простір

 

 НОВИНИ


Український Форум Грантодавців ініціює законодавчі пільги для благодійників

27 грудня, 2005 р.

    На останньому позачерговому засіданні 15 грудня представники Українського Форуму Грантодавців від Міжнародного Фонду „Відродження” , UCAN, Фонду ім.Чарльза С. Мотта та Фундації імені князів-благодійників Острозьких за участі директора Міжнародного центру некомерційного права з США Наталі Борделі обговорили поправки до податкового законодавства.
    
    Зокрема учасники звернули увагу на нижчевикладені проблеми у законодавстві про податки та обговорили можливі поправки, які слід внести через відповідне рішення Верховної Ради України:
    1. Широкий спектр непідприємницьких організацій не можуть без оподаткування отримувати кошти пожертвувачів. (див. п. 7.11.5 Закону „Про оподаткування прибутку підприємств”.
    2. Встановлення нижньої межі в 2% для прибутку є обтяжливою для величезних підприємств, які мають досить великі прибутки. Зазвичай, враховуючи необхідність реінвестування прибутку, пожертви у таких підприємств не перевищують 1%. Нинішня норма обмежує можливості для пожертвувань найбільших потенційних пожертвувачів.
    3. У багатьох підприємницьких юридичних осіб досить незначний прибуток, аби пожертви з такого прибутку мали практичний характер для НПО.
    4. Присутність у одному пункті таких реципієнтів на пожертви, як бюджет та НПО веде до того, що підприємницькі юрособи змушені жертвувати в бюджети (принаймі так було за старого режиму, інформації щодо нинішнього стану справ поки що не має)
    5. Значна кількість суб”єктів господарювання в Україні оподатковується податком з обороту(6 чи 10%). На них жодні пільги, визначені законом „Про оподаткування прибутку підприємств” не поширюються.
    6. Встановлення обмежень для фізичної особи в межах яких надається податковий кредит розмірами 2-5%, як для юридичних осіб не є виправданою і не відповідає міжнародному досвіду. Для держави має бути пріоритетною політикка залучення фізичних осіб до персонального благодійництва.
    7. Незважаючи на те, що Цивільний кодекс України допускає можливість утворення установ, як класичних фондів, податковий закон не дає змоги передати у такі фонди кошти та майно з можливістю отримання податкового кредиту на термін понад один рік. Так само податковий закон не дає права на податковий кредит засновникам таких фондів, які вносять у фонд своє власне майно чи кошти.
    8. Податковий закон стосується оподаткування усіх доходів фізичної особи, а право на податковий кредит поширюється лише на заробітну плату, що не сприяє благодійництву фізичних осіб.
    9. Проблеми з поверненням гранту (цільової допомоги). З огляду на те, що Закон про оподаткування прибутку підприємств дає тільки загальне визначення безповоротної фінансової допомоги (стаття 1.22.2) і не передбачає особливостей для цільової допомоги, виникають проблеми з поверненням гранту, як у випадку не виконання умов грантової угоди.
    10. Не грошові пожертвування від нерезидентів не звільняються від ПДВ, якщо тільки держава не визнає їх за гуманітарну допомогу. (Стаття 3.2.5. Закону про ПДВ)
    11. Імпорт не грошових пожертвувань звільняється від ПДВ тільки якщо його одержувачами є добродійні організації. (Стаття 3.2.5. Закону про ПДВ).
    
    Таким чином, члени Українського Форуму Грантодавців мають наміри: послати пакет пропозицій в профільні комітети Верховної Ради, зокрема, комітет з питань бюджету і підкомітет з оподаткування. Запропоновані зміни можна внести поправками до закону про бюджет. А також звернутися до Секретаріату Президента та Кабінету міністрів України, а також користуючись моментом наближення виборів 2006 року, публічно звернутися до політичних партій з пропозицією прийняти опрацьовані поправки, що пройшли порівняльний аналіз на їх співвідношення з європейським законодавством, та проголосувати про відповідні зміни у Верховній Раді України.
    
    Джерело : Український Форум Грантодавців


Чи вважаєте ви за необхідне реформувати ООН?
Так
Ні
ООН потрібно ліквідувати, а не реформувати