Наша сторінка на Facebook Наша сторінка у Twitter Наш канал Youtube
підписатися на новини
Email
підписатись
відписатись

БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ІНТЕГРО
Фонд Країна Добродій
Газета Нова Доба - видання про Київ і столичну область
Парламентський клуб НУО
Українська гельсинська спілка з прав людини
Портал Громадський простір

 

 НОВИНИ


У Верховній Раді України,

5 травня, 2004 р.

    зареєстровано законопроект, що встановлює відповідальність за приниження національної честі та гідності
    Народний депутат України Іштван Гайдош зареєстрував у Верховній Раді України новий законопроект “Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення” , яким передбачається встановлення відповідальності за приниження національної честі та гідності або образу почуттів людей у зв’язку з їхніми релігійними переконаннями.
    
    Законопроектом передбачено внесення до Кодексу нової статті 173-2, в якій встановлюється відповідальність за „публічне приниження національної честі та гідності чи ображання почуттів людини у зв'язку з її релігійними переконаннями або пропагування винятковості, переваги чи неповноцінності людини за ознакою расової, національної чи релігійної приналежності”.
    
    Особливої відповідальності заслуговуватиме „Розміщення у засобах масової інформації, мережі Інтернет, оприлюднення іншим способом чи поширювання друкованих, аудіо-, аудіовізуальних та інших матеріалів, в яких принижується національна честь та гідність чи ображаються почуття людей у зв'язку з їхніми релігійними переконаннями або пропагується винятковість, перевага чи неповноцінність людей за ознакою расової, національної чи релігійної приналежності”.
    
    За вчинення вказаних адміністративних правопорушень народний депутат пропонує встановити відповідальність у формі штрафу розміром від 5 до 150 неоподатковуваних мінімумів громадян (на сьогодні від 85 до 2 550 гривень). При цьому розмір штрафу значно збільшується, якщо такі дії вчинені повторно протягом року або вчинені посадовою особою.
    
    Повноваження щодо накладання штрафів належать за законопроектом органам у справах національностей та міграції.
    
    Профільним за даним законопроектом є Комітет Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності.
    
    Нагадаємо, що на сьогодні встановлена кримінальна відповідальність за розпалювання расової, національної та релігійної ворожнечі у статті 161 Кримінального кодексу України. Проте на практиці вона фактично не застосовується, оскільки вимагає настання достатньо серйозних наслідків для наявності складу злочину.
    
    У Пояснювальній записці до законопроекту зазначається: „На практиці інколи вчинюються суспільно небезпечні діяння, які не містять складу злочину, однак вимагають реагування з боку держави. Йдеться, зокрема, про публічні приниження національної честі та гідності людини, розміщення у засобах масової інформації чи поширення іншим способом друкованих та інших матеріалів, в яких йдеться про неповноцінність людей за ознакою національності. Мають місце ображання національної гідності та інші протиправні дії між особами, які прибули в Україну з держав, між якими мали місце збройні конфлікти тощо. Такі дії можуть спричинити до загострення міжнаціональних відносин і дестабілізувати політичну ситуацію в Україні.”
    
    Також автори законопроекту зазначають: „Боротьба з діями, що можуть спричинити розпалювання національної ворожнечі та ненависті, приниження національної честі осіб, є обов'язком України, основаним на положеннях її Конституції, зокрема статті 11, а також її на міжнародних зобов'язаннях. До них, насамперед, належать зобов'язання, передбачені Міжнародною конвенцією про ліквідацію всіх форм расової дискримінації від 25 грудня 1965 року, учасником якої є Україна і згідно з якою держави-учасниці зобов'язані засуджувати пропаганду, яка ґрунтується на ідеях або теоріях переваги однієї раси чи груп осіб певного кольору шкіри або етнічного походження, або заохочення расової ненависті і дискримінації в будь-якій формі, і вживати негайних заходів, спрямованих на викорінення всякого підбурювання до такої дискримінації.”
    
    Видається, що саме такий шлях справді може бути необхідним для збереження толерантності в Україні, з огляду на різке зростання протилежних настроїв у суспільстві.
    
    Джерело: Секретаріат Ради українських правозахисних організацій


Чи вважаєте ви за необхідне реформувати ООН?
Так
Ні
ООН потрібно ліквідувати, а не реформувати